פרסום בגוגל arrow פרק 10 - אסטרטגיות מתקדמות arrow בחינת השימושיית באתר
שובר גוגל

בחנו את השימושיות של האתר

 דואל

ברור שאתם מודעים לעובדה שיש לבחון את שימושיות האתר שלכם, אולם לרוב מעט מאד בעלי אתרים מבצעים בדיקה כזו. יכול להיות שזה נובע מהפחד מהביקורת. אולם אתם זקוקים לביקורת זו אם אתם רוצים לשפר את שימושיות האתר ולהגדיל את ההכנסות בסופו של דבר.

אם אינכם יכולים להרשות לעצמכם לשכור חברה שתבחן את שימושיות האתר שלכם, השתמשו בחבריכם ובמשפחה שלכם. נסו למצוא אנשים שעדיין אינם מכירים את אתרכם. יש פורומים רבים באינטרנט שעוסקים בשיווק בהם ניתן להציג את האתר ולקבל ביקורות.

לדוגמא: פורום קידום אתרים אקטיביטק
             פורום קידום אתרים - K

הכינו רשימת שאלות עבור הבודקים:

  • האם האתר עולה מספיק מהר?
  • האם ניתן לקרוא את הטקסט בקלות?
  • מהן ההצעות שניתנות על מנת למכור את המוצר?
  • כמה עולה המוצר/שירות?
  • תוך כמה זמן יישלח המוצר?
  • האם ניתן לשלם בהמחאה בנקאית? (ללא שום קשר אם ניתן או לא ניתן לשלם באופן זה דרך האתר, יכול להיות שלקוח פוטנציאלי ירצה לענות על שאלה זו)
  • מהם הכתובת ומספר הטלפון של המוכר?
  • האם יש שאלות שנותרו ללא מענה?
וודאו שהבודקים יודעים שהאתר תחת בדיקה ולא הם. אם הם טועים הטעות אינה שלהם אלא טעות הנובעת מהאתר – וזה בדיוק מה שרוצים לגלות.

צפו בזהירות בבודקים השונים בזמן שהם מבצעים את הפעולות השונות באתר. אל תתערבו בפעולותיו ואל תענו לשאלותיו. לקוח פוטנציאלי לא יזכה לזכות לגלוש ליד בעל האתר שמסייע לו.

אל תייחסו חוסר יכולת של הבודק לבצע מטלה מסוימת לחוסר היכולות של הבודק. אלא לחוסר היכולות של האתר. אותו בודק מייצג מאות בודקים אחרים שיתקלו באותן בעיות.

שימו לב לדרכים האלטרנטיביות שהבודקים מוצאים על מנת להגיע למטרה, יש לבדוק מדוע הדרך שבניתם והתוויתם אינה ברורה מספיק.

אם אתם רואים שהבודק מבולבל ולא יודע מה לעשות בקשו שיפרט. אל תקפצו למסקנות. בדיקות אלה יעזרו לכם לראות את האתר מזווית ראייה אחרת.

בסופו של דבר בקשו הצעות לשיפור ובררו מול הבודק אם היה קונה בפועל את המוצר לו היה מעוניין.

 
 
בלוג שיווק באינטרנט
בלוג העוסק בהיבטים השונים של שיווק באינטרנט.

בלוג קידום אתרים
מידע על קידום אתרים ושיווק באינטרנט.
http://www.seo-il.info