פרסום בגוגל arrow פרק 15 - נספחים arrow שיווק חכם באינטרנט - רשתות חברתיות
שובר גוגל

שיווק חכם באינטרנט - רשתות חברתיות

 דואל
 האינטרנט הביא את בעלי העסקים לפתוח אתרים וחנויות וירטואליות מושקעות ונוחות לא פחות מהחנות האמיתית שעומדת לה במרכז העיר. זאת בשל העובדה שבאמצעות אתר אינטרנט איכותי ניתן להגיע אל כמות גדולה הרבה יותר של לקוחות, ולא רק לאלו הנמצאים ברדיוס הקרוב של החנות. עם זאת, בכדי שהלקוחות יגיעו אל האתר צריך לפרסם ולשווק את האתר באינטרנט. אילו שיטות פרסום קיימות היום בכדי להגיע אל כמות גדולה של לקוחות רלוונטיים?

מנועי החיפוש

מנועי החיפוש, ובראשם גוגל הם בעצם לוחות מודעות אינטרנטיים וחכמים במיוחד, אשר סורקים את המידע הרץ ברשת ומאפשרים לחפש בו בקלות. באמצעות מנועי החיפוש, כל הצדדים מרוויחים – הגולשים מוצאים את המידע והמוצרים אותם חיפשו, בעלי העסקים נהנים מהגעה אל כמות לקוחות שטרם הייתה אפשרות להגיע אליהם וגוגל גוזר גם הוא את הקופון על האפשרות לפרסם בקלות בתוצאות החיפוש שהוזנו מראש.

שיטת הפרסום בגוגל, נקראת גוגל אדוורדס. כל שצריך לעשות בעל אתר או אפילו בעל עסק שאינו מחזיק באתר, הוא להיכנס אל גוגל אדוורדס, לפתוח חשבון אישי ומאובטח בגוגל ולהתחיל לפרסם. לאחר ההרשמה, כל שנותר לעשות הוא לרשום כותרת, תוכן למודעה עצמה ובנוסף גם מילות מפתח בהן רוצים להופיע. לאחר שלוחצים על אישור המודעה עולה לאוויר ותופיע בתוצאות החיפוש המתאימות.

שיטת התשלום לגוגל משתנה בהתאם לכמות הלחיצות על המודעה או על פי כמות חשיפות, מה שבוחרים. המחיר ללחיצה יכול להתחיל מכמה עשרות אגורות בודדות ועד לעשרות שקלים או יותר. כל זה תלוי בכמות התחרות על מילות המפתח והמיקום בו רוצים להיות כאשר יחפשו אותה.

רשתות חברתיות

בנוסף לשימוש היעיל והאיכותי במנועי החיפוש והיכולת לפרסם בקלות בגוגל, קיימת האפשרות גם לפרסום בפייסבוק. בשנים האחרונות, נדבך משמעותי מהתנועה באינטרנט עבר גם אל הרשתות החברתיות, בהן ניתן לתקשר עם חברים, לקרוא חדשות וכן גם להישאר בקשר עם העסקים המועדפים.

הפרסום בפייסבוק מתחלק לשני חלקים עיקריים. האחד קשור בפתיחת עמוד עסקי, והשני קשור במודעות פייסבוק, כאשר ניתן לשלב בין השניים ולקבל אפקט כפול. עמודי הפייסבוק העסקיים ניתנים על פי רוב לפתיחה באופן חינמי, כאשר הלקוחות יכולים לעשות לייק ולהתחיל להתעדכן בכל הנוגע לעסק, שירותיו והמוצרים השונים.

תחום המודעות ייחודי גם הוא – אם בגוגל הפרסום הוא על פי חיפוש של הגולשים, בפייסבוק הפרסום הוא על פי הפרמטרים האישיים שלהם. באמצעות הכלי לפילוח קהלי יעד של פייסבוק המופיע לאחר כתיבת המודעה והוספת הקישור, ניתן לפלח את הגולשים בפייסבוק עד לרמה של גולש אחד בלבד, במידה והפרמטרים מדויקים כל כך. ניתן לפלח על פי מדינה, עיר, אזור, שפה מדוברת, תחומי עניין, עמודים ספציפיים שבהם גולשים ועוד. כל אלו, מאפשרים להגיע אל לקוחות ספציפיים ביותר, להם תופיע המודעה בצד העמודים של פייסבוק.

 אם כן, הגעת האינטרנט הביאה עמה התפתחות משמעותית בעולם העסקים ובכך שיפרה את היכולת להגיע אל לקוחות רבים אשר נמצאים אפילו במדינות אחרות ואינן דוברים עברית. כל שצריך לעשות הוא להקים אתר אינטרנט, לפנות לפרסום בתוצאות החיפוש של גוגל או פילוח קהלי היעד של פייסבוק ולתת לקהל היעד ליהנות מהמוצרים של החברה.

 
 
 
בלוג שיווק באינטרנט
בלוג העוסק בהיבטים השונים של שיווק באינטרנט.

בלוג קידום אתרים
מידע על קידום אתרים ושיווק באינטרנט.
http://www.seo-il.info