פרסום בגוגל arrow פרק 15 - נספחים arrow קליקים לא חוקיים
שובר גוגל

קליקים לא חוקיים

 דואל

מה הם גורמים אפשריים להקלקות לא תקינות?


סיבות אחדות להקלקות לא תקינות כוללות:

  • הקלקות ידניות על מודעתך בכדי להעלות את ההוצאות שלך
  • הקלקות ממוקדות על המודעה שלך בכדי להעלות רווחים של בעלי אתרים המציגים את המודעות שלך
  • כלים להקלקה אוטומטית, רובוטים או תכנות מטעות אחרות
  • הקלקות לא ממוקדות על המודעה שלך
אבטחת מפרסמי גוגל אדוורדס חשובה לגוגל כיוון שזהו מקור ההכנסה העיקרי שלהם כיום. לפיכך גוגל מקדישים לא מעט משאבים בכדי להגן על חשבונות המפרסמים מפני פעילות לא חוקית

כיצד מוציאים דוח קליקים לא חוקיים?

  • היכנס לחשבון AdWords שלך.
  • לחץ על הכרטיסייה דוחות ולאחר מכן על הקישור צור דוח.
  • עבור 'סוג דוח', בחר את לחצן הבחירה הממוקם לצד ביצועי מסע פרסום או ביצועי חשבון.
  • בחר 'תצוגה' מבין האפשרויות הזמינות (שים לב שתצוגות לפי שעה אינן זמינות עבור דיווחי קליקים לא חוקיים).
  • • בחר 'טווח תאריכים' עבור הדוח שלך בעזרת משך הזמן. נתוני קליקים לא חוקיים זמינים מ- 1 בינואר, 2006, ואילך.
    • עבור דוחות ביצועי מסעות פרסום, בחר את מסעות הפרסום שברצונך לכלול על ידי בחירת לחצן האפשרויות עבור כל מסעות הפרסום או בחר באופן ידני מרשימה (לבחירה ידנית של מסעות הפרסום שברצונך לכלול).
    • תחת 'הגדרות מתקדמות', לחץ על הוסף או הסר עמודות.
    • סמן את תיבות האפשרויות של העמודות עבור קליקים לא חוקיים (לקבלת מספר הקליקים הלא חוקיים שסוננו במהלך תקופת הדיווח), ו\\או עבור שיעור קליקים לא חוקיים (לקבלת אחוז הקליקים שסוננו מתוך סך כל הקליקים במהלך תקופת הדיווח).
    • בחר בכל סוג נתונים נוסף שברצונך לכלול בדוח על ידי לחיצה על התיבות המתאימות והוספת מסננים, על פי הצורך. שים לב שהדוחות המכילים נתוני קליקים לא חוקיים אינם יכולים להכיל נתוני הפצת מודעות.
    • הזן שם דוח ייחודי, וסמן את התיבה לשמירת ההגדרות כתבנית, אם ברצונך להשתמש בהן שוב בעתיד.
    • עבור האפשרות 'תבניות, תזמון ודוא"ל', תזמן את הדוח שלך כך שירוץ במרווחי זמן קבועים אם ברצונך שיופק באופן אוטומטי; ואם ברצונך לשלוח אותו באמצעות דוא"ל, ספק כתובת דוא"ל, ולאחר מכן בחר את פורמט הדוח המועדף עליך. לחץ על צור דוח


    טכניקות איתור וסינון


    כל קליק על מודעת אדוורדס נבחן על ידי המערכת .גוגל בוחנת נקודות נתונים רבות עבור כל קליק וקליק, כולל כתובת ה IP- מועד ההקלקה, קליקים כפולים כלשהם ומגוון דפוסי הקלקה אחרים. לאחר מכן המערכת מנתחת את הגורמים הנזכרים לעיל כדי לנסות לבודד ולסנן קליקים לא חוקיים, וזאת בטרם יספיקו להגיע אל דוחות החשבון של המפרסמים. תהליך הגילוי והסינון מתקיים במספר רמות, כולל הרמות הבאות:

    מערכות זמן אמת מסננות פעילות התואמת פרופיל של התנהגות לא חוקית (כגון קליקים החוזרים באופן מוגזם. קליקים והופעות המבוצעים על ידי מקורות ידועים של פעילות לא חוקית מבוטלים אוטומטית.

    טכניקות בקרה מתקדמות: בכל אחד משלביו של תהליך הסינון מיושמות מספר שיטות ייחודיות וחדשניות, המגדילות את הגילוי הפרואקטיבי של פעילות לא חוקית. בנוסף, המהנדסים של גוגל משפרים כל העת את טכנולוגיות הפיקוח באמצעות פיתוח המסננים ובדיקת מערך האותות ההולך וגדל.

    הצוות של גוגל: נוסף לטכניקות ההגנה האוטומטיות של ההקלקה, גוגל מפעילים צוות המשתמש בטכניקות ובכלים ייעודיים לצורך בחינת המופעים השונים של הקליקים הלא חוקיים. כשהמערכת מאתרת חשש לקליקים לא-חוקיים, אחד מחברי הצוות בודק את החשבון המושפע במטרה ללקט נתונים חשובים על המקור לקליקים החשודים כלא-חוקיים.

    אחת ממטרות הצוות היא להקשות מאוד על ביצוע הפעילות הלא חוקית ולהפוך אותה לבלתי משתלמת מבחינתם של המשתמשים הפועלים באופן לא אתי, וכך לצמצם את סיכויי ההצלחה שלהם. בנוסף, אם גוגל מגלים שמפרסם חויב עבור קליקים לא חוקיים במהלך החודשיים האחרונים, גוגל מזכים את חשבונו.

    ד"ר אלכסנדר טוז'ילין, מומחה בלתי תלוי שבדק את שיטות הגילוי, המדיניות, הנהלים וההליכים שבהם גוגל נוקטים, תיעד את הכלים הנזכרים לעיל בצד פרטים נוספים של מערכת הפיקוח. ניתן לעיין בדוח שלו בכתובת: http://גוגלblog.blogspot.com/pdf/Tuzhilin_Report.pdf (עמודים 25-26, 47). (אנגלית בלבד)

    גוגל מיישמת באופן פעיל מספר טכניקות להגנה על קליקים כדי להילחם בפעילות קליקים לא חוקיים. גוגל מסננת אוטומטית מן הדוחות קליקים אשר לדעתם אינם חוקיים. נוסף לכך גוגל מיישמים את המדיניות הבאה לצורך הגנה על מפרסמי אדוורדס:

    • אם גוגל מגלים כי קליקים לא חוקיים חמקו מן הזיהוי האוטומטי, המפרסם מזוכה בגין קליקים אלה. זיכויים אלה נקראים התאמה - איכות קליקיםניתן לראותם על-ידי פתיחת הכרטיסייה החשבון שלי, בחירה בדף 'סיכום חיובים' ולחיצה על הקישור 'עלויות פרסום והתאמות'.

    • כל מפרסם או שותף המשתתף בפעילות קליקים לא חוקית או בעבירה הקשורה לכך חשוף לתביעה משפטית. בנוסף.
      אם אתה סבור שדוחות החשבון משקפות פעילות קליקים קיצונית ביחס להתנהגות המשתמשים הרגילה או מציגות דפוסים מוזרים, אתה מוזמן לפנות אל הצוות האחראי על איכות הקליקים. אך עוד לפני כן:

      אם הבחנת בפעילות קליקים שאינה מתאימה לדפוסים הרגילים שלך, אנא זכור את ההסברים האפשריים הבאים:
      • ייתכן שמשתמשים לחצו באופן לגיטימי על המודעה שלך יותר מפעם אחת בעת השוואת מחירים או כשחזרו לאתר שלך לקבלת מידע נוסף.

      • ספק שירותי אינטרנט עשוי להקצות כתובות IP זהות למספר משתמשים על פי מיקומם הגיאוגרפי.

      • אפשר שתראה גידול בתעבורה אם המודעות שלך אושרו לאחרונה להופעה באתרי חיפוש ורשת ובמוצרים ברשת גוגל, אם הצטרפת לאחרונה לרשת גוגל, או אם אתרים חדשים הצטרפו לאחרונה לרשת התוכן, והמודעות שלך רלוונטיות לאתרים אלו.

      • התנהגות המתחרה: אם מתחרה הפסיק להפעיל את המודעה שלו, אפשר שהמודעה שלך תתחיל לקבל קליקים רבים יותר.

      • שינויים בתקציב: הגדלת התקציב היומי שלך או ההצעות שלך עשויה להביא לגידול בקליקים ובהופעות. הצעה גבוהה יותר עשויה להביא למיקום גבוה יותר של המודעה שלך, אשר בתורו יביא לקליקים רבים יותר ב- גוגל וברשת גוגל.

      • שינויים עונתיים: תנועת הקליקים עשויה להשתנות בהתאם לגורמי עניין עונתיים או לאירועי היום. לדוגמה, שינויים הנובעים מקידום מכירות או מבצעים עונתיים הם נפוצים, ומילות מפתח הזוכות לפופולריות בתקופות מסוימות של השנה יניבו נפח קליקים גדול יותר ללא קשר לביצוע שינויים עונתיים בתוכן החשבון שלך.

      • רלוונטיות של המודעה: אם מילות המפתח שלך כלליות מדי, אפשר שהמודעה שלך צוברת קליקים והופעות רבים, אך מניבה מכירות או המרות אחרות מועטות בלבד.


    כל התרחישים האלה מייצגים משתמשים חוקיים הניגשים לפרסומת שלך בדרכים צפויות.

    מה ניתן לעשות כדי לפקח על קליקים לא-חוקיים על המודעה, או למנוע אותם?

    הטכנולוגיה הקניינית של גוגל פועלת לסינון הופעות וקליקים לא חוקיים לפני שאלו יופיעו בדוחות שלך. עם זאת, הנה כמה דברים שתוכל לעשות כדי לזהות פעילות חשודה ולפקח עליה:

    • בדוק אם המודעה שלך מקבלת פי שניים או שלושה ממספר הקליקים הרגיל שהיא מקבלת ביום אחד. זכור כי, אפשר שתראה גידול פתאומי בהופעות או בקליקים כתוצאה מפעילות משתמש חוקית, כגון גידול עונתי בקליקים או בהופעה של המודעה שלך ברשת גוגל.


    • בדוק את דפוסי הקליקים לאורך זמן. זהה שינויים משבוע לשבוע שאינם מוסברים על ידי הסיבות הלגיטימיות לנפח הקליקים הגבוה. הפעל דוח קליקים לא-חוקיים כדי לצפות בנתונים המספריים של קליקים לא-חוקיים שסוננו כבר על ידי המערכת שלנו. אינך נדרש לעשות דבר בנוגע לנתונים המדווחים על קליקים לא-חוקיים, ולא תחויב בגינם.

    • השווה את יומני האינטרנט שלך מול דוחות חשבון אדוורדס שלך. (אם אינך יודע כיצד לגשת לרישומי האינטרנט שלך, בדוק עם מנהל האתר שלך או עם שירות האירוח באתר האינטרנט). לעתים קרובות, יומני האינטרנט של האתר שלך יכילו מידע על כתובות ה-IP של המשתמשים הלוחצים על המודעות שלך. בעוד שמידע זה עשוי להועיל לך בהכרת סוג האנשים הלוחצים על המודעה שלך, זכור כי ישנם ספקי שירותי אינטרנט, כדוגמת AOL, המקצים אותן כתובות IP למספר גדול של משתמשים. כתוצאה מכך, מבקרים מרובים עשויים לגשת אל האתר שלך מאותן כתובות IP, ובכך נוצר הרושם של קבלת קליקים חוזרים ממבקר יחיד. למד עוד בנושא שימוש ביומני האינטרנט שלך לבקרת דפוסי הקליקים.

    • השתמש בכתובות אתרים למעקב ובכותרות המפנים כדי לבקר ולהעריך את דוחות יומני האינטרנט שלך. כך תוכל לקבל נתונים רלוונטיים יותר מיומני האינטרנט שלך. למד עוד בנושא כלים אלו, בהמשך. (שרתי אינטרנט שונים מבחינת פורמט היומנים שלהם, לפיכך הנתונים הבאים לא יחולו על כל המפרסמים).


    כתובות אינטרנט למעקב


    בעזרת כתובות אינטרנט למעקב תוכל לזהות את כל התנועה המגיעה מ- גוגל (או ממקורות אחרים) אל אתר האינטרנט שלך. ביומני שרת אינטרנט רבים, ערך של ביקור באתר יהיה זהה עבור משתמש שלחץ על מודעת אדוורדס שלך בדף תוצאות חיפוש של גוגל ועבור משתמש שלחץ על הקישור לאתר שלך בתוצאות החיפוש בחינם של גוגל. כדי להבדיל את הקליקים שהגיעו ממודעות אדוורדס שלך, באפשרותך לציין עבור המודעה כתובת אתר למעקב.

    כדי לנצל את האפשרות של כתובות אתרים למעקב, הוסף פרמטר בסוף כתובת אתר היעד שלך. לדוגמה, אם כתובת האתר שלך היא www.yourdomain.co.il, כתובת האתר שלך למעקב תהיה www.yourdomain.co.il/?source=גוגלאדוורדס.

    חשוב לבדוק כל כתובת אתר למעקב חדשה בדפדפן האינטרנט שלך כדי לוודא שהכתובת מקשרת כהלכה לדף שצוין. אם גילית שכתובת אתר למעקב אינה מקשרת כהלכה, ייתכן שתרצה לבטל את הלוכסן לאחר שם התחום. לדוגמה, במקום www.yourdomain.co.il/?referrer=גוגלאדוורדס, נסה להשתמש ב- www.yourdomain.co.il?source=גוגלאדוורדס.

    לאחר יצירת כתובות האתרים למעקב, בדוק ביומני שרת האינטרנט או בתוכנת מעקב חיצוני, כדי לקבל את נתוני התנועה עבור המודעות. אם אתה משתמש ביומני שרת האינטרנט, חפש את כתובת האתר למעקב בערב GET כדי לזהות אילו ביקורים באתר הגיעו ממודעות גוגל אדוורדס.

    כותרות מפנה


    כותרות מפנה מציגות את הדף האחרון שטען הדפדפן לפני טעינת האתר שלך, ובדרך כלל מציינות את האתר שבו שהו המשתמשים כאשר לחצו על המודעה שלך. לדוגמה, אם משתמש מחפש את מילת המפתח שלך ב-גוגל.co.il ולאחר מכן לוחץ על מודעת אדוורדס שלך, סביר להניח שכותרת המפנה תהיה 'http://www.גוגל.co.il/...' לעומת זאת, אם שיעור הקליקים הגיע כאשר המודעה הופיעה ב-AOL, כותרת המפנה תהיה 'http://www.aol.com...'
    - למרות שבאמצעות מידע זה לא תדע את זהות המשתמש שלוחץ על המודעות שלך, תוכל להיעזר ב- גוגל Analytics כדי לדעת יותר על התנהגות המשתמש באתר שלך. תוכל להיעזר בדוחות Analytics כדי לקבוע באילו אתרים המשתמשים מבקרים כאשר הם לוחצים על המודעות שלך, ומה הם עושים באתר שלך, מאילו ערים הם מגיעים, ועוד.

    -

 
 
בלוג שיווק באינטרנט
בלוג העוסק בהיבטים השונים של שיווק באינטרנט.

בלוג קידום אתרים
מידע על קידום אתרים ושיווק באינטרנט.
http://www.seo-il.info