פרסום בגוגל arrow פרק 4 - סוגי מסעות פרסום arrow פרסום ברשת התוכן
שובר גוגל

פרסום ברשת המדיה

 דואל

מודעות הגוגל אדוורדס יכולות להופיע בעמודי תוצאות החיפוש אולם אינן מוגבלות לעמודים אלה בלבד. אף על פי שלעתים נראה כי גוגל הוא האינטרנט, בפועל אין הדבר כך, ומסכי תוצאות חיפוש מהווים רק 5% מהאינטרנט, בעוד יתר ה- 95% מתפזרים בין אתרי תוכן שונים. על מנת לאפשר למפרסמים בגוגל למצות את הפוטנציאל הטמון באתרים אלה, הקימה גוגל את רשת המדיה שלה. ברשת שותפים מאות אלפי אתרים כאשר גוגל משמש כמתווך בין המפרסם לבעל האתר. רשת זו של אתרים נקראת "רשת ההמדיה של גוגל, כאשר כל אתר ברשת זו הנו חבר בתוכנית גוגל אדסנס (Google Adsense) שהיא מנגנון התשלומים של גוגל לבעלי אתרים המשבצים פרסומות גוגל באתרם.
 
כאשר המפרסם בגוגל בוחר כי המודעות שלו יופיעו ברשת המדיה, הוא למעשה מאשר לגוגל להציג את המודעות שלו באתרי תוכן אשר גוגל ימצא כרלוונטיים לתוכן המודעות שלו.

 הרעיון של רשת המדיה מבוסס על מה שנקרא "פרסום בהפרעה". הגולש קורא תכנים, שמענינים אותו, בעל האתר ממקם את הפרסומות במקום בולט בדפים נבחרים, והפרסומת מנסה להיות אטרקטיבית ורלוונטית ככל האפשר, כדי שהקורא יקליק עליה ויעבור לאתר המפרסם. עפ"י העיקרון של פרסום בהפרעה עובדת למשל הטלויזיה: יש פרסומות רלוונטיות, שמופיעות בהפסקת הפרסומות ומנסות להתחרות על פלח צופים, שמתעניין בתוכניות ושיש סיכוי טוב, שהוא גם מתעניין בסוג המוצרים המפורסמים.

הרעיון של פרסום בהפרעה הוא לפיכך לא חדש ולרוב הוא מחובר עם העיקרון של השגת כמות עצומה של חשיפות למסרים הפרסומיים מתוך הנחה, שאי שם יהיו מספיק אנשים, שיהפכו ללקוחות ויצדיקו את הפרסום.

משתתפי רשת המדיה משתנים ללא הרף וכמעט כל אתר יכול להציע את עצמו לרשת המדיה של גוגל בעזרת מערכת גוגל אדסנס.

יתרונות רשת המדיה של גוגל

  • חשיפה גדולה יותר.
  • חשיפה באתרים שהתוכן שלהם רלוונטי למודעה.
  • אפשרות למודעות תמונה ובאנרים, ולא רק למודעות טקסט.
  • מודל "תמחור חכם" אשר יוצר בדרך כלל מצב של תשלום נמוך יותר לקליק (פרוט בהמשך) בהמשך)
  • למפרסם ברשת המדיה של גוגל ניתנת האפשרות לבחור באופן ידני את האתרים בהם יופיעו המודעות שלו, כמו גם באפשרותו לשלול הופעה באתרי מתחרים.
  • כמו כן, יכול המפרסם לבחור כי המודעות יופיעו בחשבונות דואר של גוגל -  Gmail

כיצד מתבצעת ההתאמה בין תוכן האתר לתוכן המודעות?

 
מערכת המודעות של גוגל קוראת ומבינה את תוכן המודעות המפורסמות, ויודעת להבדיל בין משמעויות שונות למלים זהות, כך שמודעה בנושא קידום אתרים תופיע באתרי בניית אתרים ומפתחי אתרים, ומודעה בנושא צימרים תופיע באתרי צימרים. בנוסף, ניתנת למפרסם האפשרות לבחור באופן ידני את האתרים בהם יפרסם מתוך הרשימה המלאה של האתרים.
 
כמו כן, יכול המפרסם לבחור כי המודעות יופיעו בחשבונות דואר של גוגל -  Gmail, וזאת בהתאמה לתוכן
 

ההבדלים העיקרים בין פרסום בתוצאות החיפוש ובין פרסום ברשת המדיה:

  • בפרסום בגוגל בתוצאות החיפוש הגולש רוצה להגיע למידע הרלוונטי, על הנושא, על המוצר, על השירות. הצורך שלו בפיתרון למחסור בידע שלו הוא מאוד גבוה, בעוד שבפרסום באתרי תוכן הגולש מצוי בהרגשה של צורך נמוך יותר בנוגע למוצר, או השירות המוצעים. לפיכך המוכנות לקניה של גולש שהקליק על מודעה ברשת החיפוש גבוה יותר מזו של גולש, שהקליק ברשת המדיה.
  • רמת החשיפה של המודעות, המפורסמות ברשת המדיה גבוהה מזו של המודעות, המפורסמות בתוצאות החיפוש. כלומר החשיפה של המודעות ברשת החיפוש מוגבל רק לדפים, שבהם ניתן לבצע חיפוש, בעוד שהחשיפה ברשת המדיה יכולה להיות לכמות עצומה של דפים ושל אתרים.
  • המודעות המופיעות ברשת המדיה שזורות בתוך התוכן במקומות, שאינם קבועים, והאחריות עליהם היא של מנהל האתר, בעוד שהמודעות, שמופיעות ברשת החיפוש מופיעות במקומות קבועים: לפני תוצאות החיפוש, משמאל או מימין לתוצאות החיפוש, או באמצע תוצאות החיפוש. בדף החיפוש של גוגל מוצגות המודעות רק מימין או משמאל לתוצאות החיפוש.

 משמעותם של ההבדלים מבחינת המפרסם:

  • יש להגדיר קודם כל את מטרות הפרסום. האם על הפרסום למכור? לבצע מיתוג (Branding)? שניהם?. במקרה של מכירה עדיף השימוש בתוצאות החיפוש, שכן בה כאמור הגולש מצוי רגשית בתחושה שמשהו ברשת צריך למלא לו את המחסור בידע או במוצר או בשירות. זה המצב האידיאלי לתוצאות החיפוש. במקרה של מיתוג או חשיפה פרסום ברשת המדיה עדיף, שכן באמצעות רשת המדיה ניתן להגיע לכמות גולשים רבה יותר.
  • ברגע, שמטרות הפרסום הוגדרו חשוב, לשים לב לגובה התקציב: בפרסום ברשת החיפוש עליך לשלם למילת חיפוש יותר מברשת המדיה. מן הסתם נרצה לשלם יותר לפרסום לגולשים, שיש סיכוי טוב, שיתעניינו במוצרים ובשירותים המוצעים, ולשלם פחות לפרסום לגולשים, שלא מצויים ברמת ענין גבוהה, במה שאתה מציע. מה גם שהפרסום ברשת המדיה אינו מצוי במקומות, קבועים, מה שבטוח אומר, שחלק מהמודעות פשוט לא יראו על ידי הגולשים, כי הם יהיו במיקום גרוע בדף.
  • בפרסום ברשת המדיה עליך להבטיח, שהפרסום נעשה באתרים, בעלי קשר נושאי גבוה למוצר או השירות שלך. אתה לא תרצה, שלמשל מודעה שלך, שמוכרת מוצרים, שרק מבוגרים יכולים לרכוש, תופיע באתר של ילדים, שבמקרה יש בו טקסט, שקשור בצורה רופפת למה שאתה מציע. את הסינון של האתרים המיותרים אפשר לעשות בשתי צורות אבל על כך אדון במאמר הבא שלי.
 

חשוב מאוד לשים לב: כברירת מחדל גוגל מגדירה את רשת המדיה יחד עם רשת החיפוש כערוצי הפרסום שלך. אצלך האחריות לשמור על כל שקל, שאתה מוציא על פרסום, ולא לאפשר פרסום ברשת המדיה, כל עוד אתה לא ממש מעונין בכך.

 

 
 
בלוג שיווק באינטרנט
בלוג העוסק בהיבטים השונים של שיווק באינטרנט.

בלוג קידום אתרים
מידע על קידום אתרים ושיווק באינטרנט.
http://www.seo-il.info