פרסום בגוגל arrow פרק 12 - מעקב ביצועים arrow ניטור המרות
שובר גוגל

ניטור המרות

 דואל

המרות וניטור המרות


המרה מתרחשת כאשר קליק על המודעה שלך מביאה להתנהגות הגולש שאתה מעריך כרצויה. התנהגות כמו הזמנת מוצר. ניטור המרות הוא תהליך וטכנולוגיה של מדידת ההמרות.

כיצד ניתן לעשות זאת?

פתרון קל הוא להשתמש בשם מתחם שונה עבור כל דף נחיתה. ע"י שימוש בסטטיסטיקה של תנועת גולשים, תוכל לדעת כמה מבקרים הגיעו לאותו דף.

למרבה הצער, שיטה זו יכולה ללמד אותך על מספר המבקרים אך לא על מספר ההמרות, בנוסף יצירת שם מתחם עבור כל דף נחיתה יכולה לגזול זמן רב.

זו הסיבה מדוע קיימות תוכנות ניטור המרות, מגוגל עצמו או מצד שלישי.


איך תוכנות ניטור המרות עובדות


כאשר גולש מקליק על המודעה שלך, תוכנת הניטור משתילה "עוגייה" במחשבו. האינפורמציה שנשמרת היא למשל, לגבי מתי אותו גולש הקליק על המודעה ודרך איזו מילת מפתח הגיע אליה.
אם אותו גולש ביצע הזמנה בדף ההזמנות, מילא איזשהו טופס או ביצע פעולה רצויה כלשהיא התוכנה יכולה לבדוק כמה מקליקי מודעות הפכו לקונים, אילו מילות חיפוש היו מוצלחות יותר מהשאר ועוד.

הגולש יכול לנטרל את ה"עוגייה" בדפדפן האינטרנט שלו, דבר אשר מקשה על התוכנות לספק מידע אמין במאת האחוזים.


תוכנת ניטור המרות של גוגל


גוגל מציעה תוכנת ניטור המרות משלה. עליך רק להוסיף קוד של HTML/JavaScript לאתר ההמרה, כלומר לדף המכירה.

הקוד זמין לגולש כאשר הוא נכנס לחשבון האדוורדס שלו דרך בלחיצה על כפתור "מעקב המרות" דרך תפריט של "ניהול מסע פירסום".

הוראות מדויקות ומבוא למעקב ההמרות של גוגל ניתן למצוא ב: https://adwords.google.com/select/library/convtracking_oct03.pdf


יתרונות תוכנת מעקב ההמרות של גוגל:

  • התקנה פשוטה, אם אתה קצת מתמצא ב- HTML .

  • אתה חוסך זמן ותסכול בגלל שכתובת עמוד הנחיתה אינה צריכה להשתנות.

  • משתלבת בחשבון האדוורדס שלך, כך שתוכל בקלות לעקוב אחר ולהשוות שערי המרות ועלויותיהן עבור מסעות הפרסום וקבוצות המודעות שלך.

  • רק תוכנת ניטור ההמרות של גוגל יכולה להבדיל בין חיפושים בגוגל לבין חיפושים באתרים אחרים.
  •  

  • חסרונות מעקב ההמרות של גוגל:

  • ה- "עוגייה" מתוכנתת אך ורק ל- 30 ימים. משמע, ניתן לאתר קליק רק בתוך תקופה של 30 ימים.

  • משתמשים מדווחים כי המספרים של גוגל אינם מדויקים, כנראה בגלל העובדה שה- "עוגיה" מתוכנתת ל- 30 ימים.

  • קובץ תיעוד די גדול של גוגל אמור להיות שתול בדף ההמרות שלך.

  • תוכנת ניטור ההמרות של גוגל אינה יכולה לעקוב אחר פרסומות אחרות. כלומר, מודעות הרשמה לרשימת תפוצה או מודעות על שאר מנועי חיפוש בשיטת Pay-Per-Click דוגמת Overture.


  • גוגל יודע כמה מכירות היו לך במסע הפרסום.


  • תוכנת מעקב של צד שלישי


    ניתן למצוא היום בשוק אינסוף תוכנות מעקב. פשוט תקלידו "PPC tracking software" או "ROI tracking software" באחד ממנועי החיפוש המועדפים עליכם.

    לנוחיותכם הנה שתי המלצות מאד פופולאריות למרות שלא בחנתי אותם בעצמי:

    ConversionRuler – שירות און-ליין שדורש תשלום חודשי. התשלום החודשי תלוי במספר הקליקים.

    ClickTracks – זמינה כתוכנה מבוססת Windows (רכישה חד פעמית) וכתוכנה בשירות און-ליין (גם כן דורשת תשלום חודשי).



    שתי היתרונות הגדולים של תוכנות מעקב מצד שלישי הן שניתן לעקוב אחר פרסומות אחרות ושגוגל לא יודע את היקף המכירות שלך.









     


 
 
בלוג שיווק באינטרנט
בלוג העוסק בהיבטים השונים של שיווק באינטרנט.

בלוג קידום אתרים
מידע על קידום אתרים ושיווק באינטרנט.
http://www.seo-il.info