פרסום בגוגל arrow פרק 8 - ציון האיכות שם המשחק arrow נוסחאות ציון האיכות
שובר גוגל

נוסחאות ציון האיכות

 דואל

נוסחאות ציון האיכות


נוסחת ציון האיכות היא סודית וגוגל מעדכנים באופן מתמיד את הנוסחה, אך הרכיבים המרכזיים נשארים פחות או יותר זהים. להלן הגורמים המשפיעים על ציון האיכות.

  • יחס הקלקות להופעות. ככל שיחס זה גבוה יותר ציון האיכות עולה (שיעור הקליקים ברשת vהתוכן שלגוגל אינו נלקח בחשבון).
  • רלוונטיות המודעה למילת המפתח. כאן מדובר בטקסט הסטטי בלבד.
  • ביצועים היסטורים. אלגוריתם שאוסף ציוני איכות של מילת מפתח על פני זמן. במטרה להגדיר אם ביצועי אותה מילה משתפרים  או לא.
  • רלוונטיות דף הנחיתה: מיקום של מילת המפתח בכל דף נחיתה.
  • העלות המקסימאלית שהמפרסם מוכן לשלם עבור המילה.
  • הביצועים של קבוצת המודעות: סה"כ הביצועים של קבוצת המודעות. שכלול ציוני האיכות של כל מילה.
  • צפי ביצועים. חישוב שצופה כיצד יהיו ביצועי מילת המפתח בעתיד על-ידי קומבינציה של ציון האיכות בעבר בהווה ובעתיד.
  • סוג התאמת מילת המפתח: שימוש רחב, מדויק .
  • התנהגות הגולשים ביחס למודעות ממומנות אחרות. אלגוריתם שבודק על כמה תוצאות ממומנות לחץ הגולש לפני שהוא הגיע לדף נחיתה מסויים.


  • גוגל מפסיקים להציג מודעות אשר מילות המפתח שלהן אינן מתפקדות כראוי. אם למודעה יש ציון איכות נמוך עבור מילת מפתח נתונה, משמע שהמשתמשים אינם מוצאים את המודעה רלוונטית מספיק לצרכים שלהם.


    כיצד השתנתה הנוסחה למיקום מודעה עליון?


    בספטמבר 2007 גוגל שיפרו את דרך בחירת מודעות באיכות גבוהה למיקומים גבוהים מעל לתוצאות החיפוש של גוגל. שינוי זה נועד לשפר את האיכות של תוצאות המודעות וכדי לתת למפרסמים יותר שליטה על השגת מיקום מודעה עליון.

    רכיבי המפתח של נוסחת המיקום העליון של מודעה ממשיכים להיות המחיר וציון האיכות. עם זאת, גוגל שיפרו את הדרך שבה הם מחשיבים את המחיר בנוסחה. בנוסף לכך, גוגל התאימו גם את הדרך שבה העלות הממשית לקליק נקבעת עבור מודעות במיקומים עליונים.

    מהם הפרטים?

    בנוסחה הקודמת לחישוב מיקום עליון של מודעה,  גוגל שקלו את ציון האיכות ואת העלות הממשית לקליק, שנקבעו בחלקם לפי הצעות המפרסמים שמתחת למפרסם. גם אם הייתה מודעה באיכות גבוהה, אם המפרסמים מתחת לא הציעו הרבה, העלות הממשית לקליק עשויה הייתה שלא להיות גבוהה מספיק כדי שהמודעה תתאים לתצוגה במיקום עליון.

    עם נוסחה חדשה זו, במקום לשקול את העלות הממשית לקליק, גוגל שוקל כעת את הצעת העלות המקסימאלית לקליק, שבה אתה שולט. המשמעות היא שהתאמת המודעה לקידום אינה תלויה יותר בהצעות של מפרסמים שמתחת. לכן, אם יש לך מודעות באיכות גבוהה, כעת יש שליטה להשגת מיקום עליון על ידי הגדלת העלות המקסימאלית לקליק.

    העלות הממשית לקליק ממשיכה להיקבע על ידי המכרז, אך תהיה כפופה למחיר מינימאלי עבור מיקומים עליונים. המחיר המינימאלי מתבסס על איכות המודעה והוא הסכום המינימאלי הדרוש כדי שהמודעה תקבל מיקום עליון מעל לתוצאות החיפוש של גוגל. כמו תמיד, ככל שאיכות המודעה גבוהה יותר, כך המפרסם משלם פחות. ובכל מקרה המפרסם לא מחויב מעבר להצעת העלות המקסימאלית לקליק.

אם המודעה הינה איכותית ורלוונטית למילת החיפוש תשלמו פחות ותקבלו יותר קליקים


 
 
בלוג שיווק באינטרנט
בלוג העוסק בהיבטים השונים של שיווק באינטרנט.

בלוג קידום אתרים
מידע על קידום אתרים ושיווק באינטרנט.
http://www.seo-il.info