פרסום בגוגל arrow פרק 7 - הכוונת המודעה לפלח שוק arrow מיקוד לפי מיקום
שובר גוגל

מיקוד מודעת אדוורדס על פי מיקום

 דואל
עליך להשתמש בהכוונה לפי ארץ -- באמצעות האפשרות 'ארצות' של הכוונה לפי מיקום -- אם יש לך קהל רחב ואתה מציע שירותים/מוצרים בארץ אחת או יותר. אם יש לך עסק כלל-עולמי, הגיוני להשתמש בהכוונה לכל הארצות, ולהבטיח כי מסעות הפרסום שלך יקבלו חשיפה בכל רחבי העולם.

לדוגמא: אם אתה נותן שרותי הובלות בארה"ב ומבצע את ההובלות רק בתוך ארה"ב, עליך לכוון את מסע הפרסום שלך לארה"ב. אולם אם אתה מוכר DVD בכל רחבי העולם, עליך לכוון את מסע הפרסום שלך לכל הארצות ולכל השפות.

כיצד אוכל למקד את המודעות שלי לפי אזור ועיר?

תוכל לבחור למקד את המודעות שלך לפי אזורים וערים, בעת עריכת ההגדרות של מסע פרסום קיים, או בעת יצירת מסע פרסום חדש, בכל עת.

כיצד AdWords יודעת היכן להציג את המודעות שלי?

מערכת AdWords בוחנת מספר גורמים כדי לקבוע את המיקוד הטוב ביותר עבור המודעות שלך. אם איננו יכולים לזהות מיקוד הולם נציג במקום זאת מודעות במיקוד ארצי או גלובלית.
ראשית, אנו מתייחסים לתחום של Google שבשימוש (.com, .de, .kr וכו') כדי לקבוע את אזור החיפוש של המשתמש. לאחר מכן נמקד את המודעות בהתאם למידע זה. אנו גם מנתחים את שאילתת החיפוש הממשית שהמשתמש שלח, כך שאם המשתמש הזין עיר או אזור שניתנים לזיהוי, נציג את המודעות ממוקדות-המיקום הקשורות להם.
למשל, אנו מניחים שמשתמש שניגש ל-Google.fr מעונין במודעות הממוקדות לצרפת, גם אם הוא אינו נמצא פיזית בצרפת. בנוסף, סביר כי אדם המחפש שרברבים בסן פרנסיסקו מעונין במודעות הממוקדות לאזור סאן פרנסיסקו, ללא קשר לעיר או לאזור בהם הוא נמצא.
אנו עשויים גם להתייחס לכתובת ה- IP של המשתמש, כדי לזהות פיזית את האזור ממנו הוא מבצע את החיפוש. במצב זה נציג מודעות ממוקדות-לארץ או לטריטוריה. לפיכך, אם משתמש ניגש אל Google.com מכתובת IP באוסטרליה, נציג בפניו מודעות הממוקדות לאוסטרליה, גם אם המשתמש אינו ניגש ל- Google.co.au.
מסיבה זו מומלץ ליצור מסע פרסום נוסף ממוקד-לארץ או לטריטוריה, הדומה למסע הפרסום שלך שממוקד לאזור — , אלא שבמילות המפתח וטקסט המודעה שלך תשתמש במונחים הספציפיים לאזור. מידע נוסף

האם מיקוד לאזור או מיקוד מותאמת-אישית מתאימות לי?

המיקוד לאזור או המיקוד המותאמת-אישית יעילה למפרסמים שרוצים להגיע ללקוחות באזור, בעיר, או במיקום גיאוגרפי ספציפיים. זוהי דרך רבת-עוצמה להגיע ללקוחות פוטנציאליים מתאימים, הממוקמים באזור הספציפי בו אתה פועל.

כך זה עובד: גלית מעוניינת למקד לאילת בעזרת מילת המפתח חולצות מבד קנבס. בעזרת המיקוד לאזור ולעיר, המודעות שלה עשויות להופיע, כאשר:
  • משתמש Google מאילת מחפש חולצות מבד קנבס. Google נעזרת בכתובת פרוטוקול האינטרנט (IP) של המשתמש, כדי לקבוע את מיקומו וכדי להציג את המודעות של גלית.
  • משתמש Google מחיפה המחפש חולצות מבד קנבס באילת. Google נעזרת במידע על המיקום בשאילתת החיפוש ('אילת'), כדי לקבוע את תחום העניין של המשתמש וכדי להציג את המודעה של גלית. (פונקציונליות זו זמינה ב- Google, בלבד)
הדוגמאות הבאות חלות גם על מיקוד מותאמת-אישית. עם זאת, במקום למקד לעיר אילת, על גלית למקד לאזור באילת. כתובת ה- IP של המשתמש צריכה להיות באזור המיקוד כדי שיוכל לראות את המודעה של גלית.

כיצד לבצע אי-הכללה של כתובות IP כדי למנוע הצגת מודעה בהן? :


  • היכנס לחשבון ה- AdWords שלך בכתובת https://adwords.google.co.il .
  • לחץ עלכלים בראש הדף 'סיכום מסע פרסום'.
  • לחץ על אי-הכללת כתובת IP תחת 'מיטוב המודעות שלך'.
  • בחר במסע פרסום, ולחץ על המשך.
  • הזן את רשימת כתובות ה-IP שאותן אינך מעוניין להכליל.
  • לחץ על הסר כתובות IP.

לאחר ביצוע של אי-הכללת כתובות ה-IP עבור מסע פרסום מסוים, תוכל להציג או לערוך את הרשימה באמצעות הצעדים הבאים:


  • היכנס לחשבון ה- AdWords שלך בכתובת https://adwords.google.co.il .
  • לחץ על מסע הפרסום שברצונך לערוך.
  • מספר כתובות ה-IP הקיימות שלא הוכללו במסע הפרסום יוצג מתחת לשם ולתקציב היומי של מסע הפרסום.
  • לחץ על הצג/ערוך.
כשאין באפשרותנו לקבוע את מיקומו של משתמש, נציג מודעות במיקוד לארץ ובמיקוד לטריטוריה.
מסיבה זו מומלץ ליצור מסע פרסום נוסף במיקוד לארץ או לטריטוריה, הדומה למסע הפרסום שלך במיקוד לאזור — , אלא שבמילות המפתח ובטקסט המודעה שלך תשתמש במונחים הספציפיים לאזור. למידע נוסף

עד כמה קטן יכול להיות אזור בהכוונה מותאמת אישית?

אזור ההכוונה שלך יכול להיות קטן ככל שתרצה, אם בחרת באפשרות ההכוונה המותאמת אישית (פלוס מינוס כמה מעלות). עם זאת, אנו ממליצים להגדיר מרחק מינימלי של 35 קילומטרים כדי להבטיח שתוכל להגיע לקהל הרחב ביותר האפשרי. כמו כן, מערכת AdWords אינה יכולה להתמקד בגושי בניינים עירוניים או באזורים ספציפיים מאוד.

בעת הגדרת אזור מותאם אישית, הזן מספרים שלמים בלבד — כגון 50 קילומטרים. המערכת שלנו אינה מזהה שברים או נקודות עשרוניות (למשל 50.7 קילומטרים).

מדוע אני מקבל קליקים מחוץ לאזור המיקוד שלי?

להלן כמה סיבות אפשריות. כמו כן, פירטנו כמה דברים שתוכל לעשות (או שאנו כבר עושים) כדי לעזור להבטיח שתקבל את הקליקים הרלוונטיים ביותר האפשריים:
הסיבה: כתובת פרוטוקול האינטרנט (IP) של המשתמש ממופית מחוץ למיקום שלו בפועל. לדוגמה, אפשר שמבצע החיפוש נמצא במדריד, אולם כתובת ה- IP שלו נמצאת על שרת בבואנוס איירס. אם אתה ממקד לבואנוס איירס, אפשר שמשתמש זה יראה את המודעות שלך (גם אם המשתמש ממוקם פיזית במדריד).
הפתרון: אנו מציגים את שם אזור המיקוד שלך מתחת לטקסט המודעה שלך, כדי לנסות ולצמצם את מספר הקליקים הלא-רלוונטיים שתקבל.

הסיבה: אפשר שהמודעה שלך מופיעה בפני משתמשים המבצעים חיפוש ב- Google עבור אזור המיקוד שלך, גם אם כתובת ה- IP שלהם אינה באזור המיקוד שלך. זאת, משום שאנו מנתחים גם את שאילתת המחפש עבור מונחים הספציפיים-לאזור. אם המודעה שלך קשורה לשאילתת החיפוש, משתמשים מחוץ למיקום המיקוד שלך עשויים לראות את המודעה שלך.
הפתרון: פיתחנו מערכת זו לתועלתך, כך שתגיע אל אנשים רבים ככל שניתן המעוניינים במוצרים או בשירותים שלך. עם זאת, במידה שלדעתך הקליקים שאתה מקבל אינם מניבים את התוצאות להן ציפית, נסה לעדכן את טקסט המודעה ואת מילות המפתח שלך.

הסיבה: אזור המיקוד שלך עשוי להיות גדול יותר מכפי שציפית.
הפתרון: צמצם את אזור המיקוד שלך. לחילופין, אפשר שתרצה לבחור מיקוד מותאמת-אישית במקום מיקוד לאזור.

מודעה המופיעה בתחום ספציפי-לארץ: אם המיקוד לאזור במסע הפרסום שלך, היא ברמת הארץ/הטריטוריה, אפשר שהמודעה שלך תופיע בפני משתמשים עם כתובות IP מחוץ לארץ המיקוד שלך, אם הם מחפשים בתחום Google הספציפי לארץ המתאימה לבחירת המיקוד שלך. לדוגמה, אם מסע הפרסום שלך ממוקד לצרפת, משתמש עם כתובת IP ספרדית עשוי לראות את המודעה שלך ב- Google.fr, שהוא התחום הספציפי של Google לצרפת.
הפתרון: אם אינך רוצה שהמודעות שלך יוצגו בתחום ספציפי לארץ למשתמשים מחוץ לארץ היעד שלך, תוכל לשנות את מיקוד המיקום עבור מסע הפרסום שלך, ממיקוד לארץ/טריטוריה למיקוד לאזור או מותאמת אישית. אם נחזור לרגע לדוגמה הקודמת, במקום למקד את מסע הפרסום שלך לצרפת, תוכל למקד אותו לכל האזורים בצרפת. כך תגיע לאותו קהל יעד, אך המודעה שלך לא תוצג ב- Google.fr למשתמשים עם כתובות IP מחוץ לאזורים הצרפתיים שבחרת. פרטים נוספים בנושא מיקוד המודעות שלך.

כיצד עובד ייעול המיקוד?

אם אתה בוחר את האפשרות לייעול בעזרת מיקוד למסע/ות הפרסום שלך, מודעות יופיעו ללקוחות שמחפשים תוצאות בתוך (או שממוקדים בתוך) מרחק ספציפי מהעסק שלך. האזור בו המודעות שלך יופיעו יהיה באופן טיפוסי בצורת מעגל מסביב לעסק שלך.
  • ראשית אתה קובע את מרכז האזור עם כתובת העסק שלך או על ידי קואורדינטות אורך ורוחב.
  • לאחר מכן אתה קובע את מרחק הפרסום (רדיוס המעגל) במילים או קילומטרים.
  • מערכת AdWords תתרגם את מיקום המחפשים לקואורדינטות אורך ורוחב ותקבע אם הם נמצאים באזור היעד שלך.

לבחירה במיקוד לפי אזור עבור מסע הפרסום הקיים שלך:

  • היכנס לחשבונך.
  • בדף 'סיכום מסע פרסום', לחץ על תיבת הסימון שלצד כל מסע פרסום שברצונך לערוך.
  • לחץ על ערוך הגדרות.
  • בדף הבא, בשדה 'מיקומים', לחץ על 'ערוך'.
  • לחץ על שנה אפשרות.
  • בחר בלחצן הבחירה שלצד 'אזורים וערים', ולחץ על 'המשך'.
  • אם אתה משנה את ארץ המיקוד, בחר בארץ חדשה מתוך התיבה הנפתחת, ולחץ על 'שנה'. אחרת, דלג על שלב זה.
  • בחר בלחצן הבחירה למיקוד לפי אזורים או לפי ערים, ובחר באזורי או בערי המיקוד.
  • לחץ על המשך.
  • לחץ על שמור שינויים.

 
 
בלוג שיווק באינטרנט
בלוג העוסק בהיבטים השונים של שיווק באינטרנט.

בלוג קידום אתרים
מידע על קידום אתרים ושיווק באינטרנט.
http://www.seo-il.info