פרסום בגוגל arrow פרק 12 - מעקב ביצועים arrow מדוע מעקב המרות חשוב
שובר גוגל

מדוע המעקב חשוב כל כך?

 דואל

"אני יודע שחצי מתקציב המודעות שלי מבוזבז, אבל אני לא בטוח איזה חצי...."

משפט זה נאמר במאה ה- 19 ע"י לורד לברהולם, תעשיין בריטי מכובד (ציטוט זה מיוחס גם כן לג'ון וונמייקר, ממייסדי חנויות הכל-בו, גם כן מהמאה ה- 19).


יחס המרה (CTR) והחזר ההשקעה (ROI)


אדם הבוחר לפרסם מודעות דרך מערכת גוגל אדוורדס בלי לדעת אילו מן המודעות מניבות מכירות אינו שונה מאותו לורד בריטי; הוא מבזבז כסף. אם אתה לא מעוניין בהוצאות פרסום ושיווק מיותרות, עליך לבחון את המודעות שפרסמת ולבדוק את יחס ההמרה של מילות המפתח בהן השתמשת.

יחס ההמרה (CTR) נקבע על פי מספר האנשים שרכשו את המוצר חלקי מספר האנשים שלחצו על המודעה.



עם יחס ההמרה ניתן לקבוע את החזר ההשקעה (ROI) של מילות המפתח אשר בחרת. כלומר כמה רווחית מילת המפתח שבחרת.


הגדלת יחס ההמרה ע"י ניסוי ובדיקה


חוויתי זאת בקמפיינים שביצעתי בעבר. מילים יקרות לשימוש אכן מושכות הרבה מבקרים אך יחס ההמרה לא תמיד מגיע לערך הרצוי. כוונתי היא ששילמתי הרבה עבור כל קליק על המודעה, אולם הקליקים לא החזירו את ההשקעה במכירות.

בדקתי מספר כותרות ומספר מודעות טקסט שונות וניסיתי לסנן דרך אותן מודעות את קהל היעד הרצוי. לאחר עשרות ניסיונות הצלחתי להגדיל בצורה ניכרת את יחס ההמרה. תקציב הפרסום שלי הושקע בתבונה וחסכתי (אני עדיין חוסך) אלפי דולרים.


הגדלת יחס ההמרה והכפלת הרווחים


אם תוכל להכפיל את יחס ההמרה באחוז אחד, למשל מ- 1% ל- 2%, תוכל להכפיל את רווחיך! אני מודה שזה נשמע קצת חשוד אך החישוב הבא מוכיח זאת:

דוגמא:

• עלות המוצר אותו אתה מוכר עולה 100$.
• אתה מוכר את המוצר ב- 150$ ומשיג רווח של 50$ עבור כל מכירה.
• כל קליק על המודעה שלך עולה 0.10$


ביצוע המודעה לפני בחינת מודעות שונות:

• אחד מכל 100 אנשים שהקליקו על המודעה שלך קנה את המוצר. לכן, יחס ההמרה שלך עומד על 1%.
• עבור כל 100 אנשים שהקליקו על המודעה שלך אתה רואה רווח של 50$.


ביצוע המודעות לאחר מקצה שיפורים:

• ניסית מגוון כותרות וסוגי מודעות עד שהצלחת להגדיל את יחס ההמרה מ- 1% ל- 2%.
• 2 מכל 100 אנשים שמקליקים על המודעה שלך רוכשים את המוצר.
• אתה רואה רווח של 100$ על כל 100 אנשים שמקליקים על המודעה שלך. הכפלת את רווחיך (כל עוד הקליקים עולים 0.10$)

דמיין כמה תוכל להרוויח אם תוכל להגדיל את יחס ההמרה ל- 3% או 4%!!

כעת אתה יודע מדוע זה כה חשוב להמשיך לבדוק ולשפר את ביצועי מודעות האדוורדס שלך. הדפים הבאים מתארים כיצד ניתן להגדיל את יחס ההמרה ואיתו את הרווחים.


 
 
בלוג שיווק באינטרנט
בלוג העוסק בהיבטים השונים של שיווק באינטרנט.

בלוג קידום אתרים
מידע על קידום אתרים ושיווק באינטרנט.
http://www.seo-il.info