פרסום בגוגל arrow פרק 3 - היום הראשון arrow מבנה הקמפיין
שובר גוגל

מבנה קמפיין

 דואל

לשם כניסה לחשבון האדוורדס יש לגשת לקישור הבא ולהכנס באמצעות שם המשתמש והסיסמא שסיפקתם במהלך ההרשמה

http://adwords.google.com/select/Login

לאחר כניסה לחשבון ניתן לראות טבלה המכילה 4 טאבים שונים: ניהול מסע פרסום, דו"חות, ניתוחים והחשבון שלי.
 
Image

כל הקמפיינים שלכם נמצאים תחת הטאב שנקרא "ניהול מסע פרסום". כאן ניתן להוסיף קמפיין חדש, לערוך קמפיינים קיימים ולמחוק קמפיינים לא יעילים. כל השינויים נכנסים לתוקף מיד עם ביצועם.

כיצד בנוי קמפיין אדוורדס?
  • חשבון אדוורדס יכול להכיל קמפיין אחד או יותר.
  • קמפיין יכול להכיל קבוצת מודעות אחת או יותר.
  • קבוצת מודעות יכולה להכיל מודעה אחת או יותר.
  • כל מודעה יכולה להתייחס למילת מפתח אחת או יותר.
Image
 
לכאורה נראה מסובך, ויש להניח שבגוגל יכלו לתכנן מערכת פשוטה יותר – אולם מערכת פשוטה יותר לא הייתה גמישה כל כך כמו המערכת הנוכחית. המבנה הנוכחי מאפשר שליטה מדויקת בסכום שמוציאים על כל מאפיין של הקמפיין עד לרמת מילת המפתח.

דוגמא:

ננסה להבהיר את המבנה באמצעות הדוגמא הבאה. הבה נניח שאתם מעוניינים לפרסם חברת רהיטים גדולה. המבנה הקמפיין הבא יוכל להיות רלוונטי:
  • קמפיין אחד על מנת למשוך את מחפשי המציאות המחפשים ריהוט קל ונייד. קמפיין אחר על מנת למשוך לקוחות בעלי אמצעים.
  • קבוצות מודעות למחפשי המציאות יכולות להיות: אנו מוכרים מנורות שולחן, מתלי מעילים, מסגרות לתמונות ועוד. קבוצות מודעות ללקוחות העשירים יותר: מטבחים ממותגים, ריהוט לחדרי מגורים, ג'קוזי וספא ביתי ועוד.
  • כל קבוצת מודעות כזו מכילה מודעות שונות שניתן להשתמש בהן כדי לבחון מהו הטקסט הטוב ביותר שימשוך את הלקוחות אלינו ומהו הטקסט שיוביל למכירות גבוהות יותר.


יש מספר דרכים לשימוש בקמפיין: 
  • באמצעות קמפיינים ניתן להתמקד בקבוצות מטרה ממוקדות כגון: נערות בתיכון, אנשי עסקים עם ילדים בגיל בית ספר יסודי, לקוחות עשירים, מחפשי מציאות.
  • ניתן להשתמש בקמפיינים כדי ליצור מסעות פרסום ממוקדים גיאוגרפית. ניתן ליצור מסע פרסום עבור ישראל, אחר עבור ארה"ב, אחר עבור אנגליה, ומסע פרסום נוסף עבור דוברי עברית החיים באירופה.
  • קמפיין יכול להכיל מספר קבוצות מודעות. קבוצות מודעות מייצגות את המוצרים/שירותים אותם אתם מציעים. לדוגמא: אם אתם מוכרים פרחים אתם יכולים לפתוח קבוצת מודעות עבור ורדים, אחרת עבור עציצים, קבוצה לאדניות, אחת עבור צמחי תבלין ועוד. רמת הפירוט תלויה ברמת הדיוק בה אתם מעוניינים לשלוט במאפייני הקמפיין.

ניתן לבצע תהליך הפוך: לבנות קמפיין עבור כל מוצר, וקבוצת מודעות עבור כל סוג קהל מטרה של אותו מוצר.

בכל דרך שתחליטו לבנות את הקמפיינים, קבוצות המודעות ואת המודעות, התהליך ההגיוני עבורכם יתברר בעצמו במהלך הזמן. ברגע שתהליך זה מובהר לכם חשוב לאמץ ולשמור את המבנה הנח ביותר עבורכם לכל הקמפיינים וקבוצות המודעות העתידיים.

טיפים להתחלה לניהול חשבון אדוורדס:

 
  • אל תתפתו לאסוף מאות מילות מפתח עבור כל קבוצת מודעות. הדבר יפגע בהזדמנות שלכם לבצע אופטימיזציה לבידים שתבצעו, בניסיונכם לנסות רעיונות שונים או אפילו בבדיקת אפקטיביות המודעות שלכם.
  • אם יש מספר רב של קבוצות מודעות בקמפיין אחד (כ - 30-50 ) רצוי ליצור קמפיין נוסף כדי לשפר את נקודות המבט על המודעות.
  • ניתן לארגן את הקמפיינים כך שקמפיין אחד מכיל את כל קבוצות המודעות המוצלחות. לקמפיין זה ניתן לתת תקציב יומי גבוה יחסית. את המודעות המוצלחות פחות שיש לבצע עבורן אופטימיזציה ניתן להעביר לקמפיין אחר בתקציב נמוך יותר.
  • השתמשו בקמפיינים שונים על מנת לבדוק הגדרות מדינה ושפה שונות. מילות מפתח באנגלית בקמפיין ממוקד לישראל זולות בדרך כלל מאותן מילות מפתח בקמפיין הממוקד לארה"ב.
  • זכרו שניתן להגדיר תקציבים יומיים שונים עבור קמפיינים שונים.
  • ברמה מוגבלת הקמפיינים מבצעים לעצמם אופטימיזציה באופן אוטומטי. גוגל אוטומטית סוגר מילות מפתח בעלי יחס הקלקה נמוך. המשמעות אינה בהכרח שבחרתם מילת מפתח לא נכונה. קראו את הפרק על כיצד להציל קמפיין חלש על מנת ללמוד יותר על נושא זה.
  • אל תנסו לבצע אופטימיזציה מיותרת למילות המפתח. כמעט תמיד מספיק לבצע אופטימיזציה ברמת קבוצות המודעות מאשר מילות המפתח, בייחוד אם מילות המפתח וקבוצות המודעות ממוקדות ומציגות אותו "רעיון".
  • משמעות "פרסום באתרי התוכן " היא שהמודעות מוצגות באתרי השותפים הרבים של גוגל ולא רק בתוצאות החיפוש. אם אינכם בטוחים שפרסום כזה יעיל עבורכם – בטלו את הפונקציה הזאת לעת עתה.
  • שימו לב שיש פונקציות כגון מיקוד גיאוגרפי שאפקטיביות רק במסעות פרסום בתוצאות החיפוש של גוגל ולא באתרי התוכן.
  • קחו את הזמן על מנת להבין את המונחים השונים במילון המונחים. הבנת המונחים הטכניים תסייע לכם להבין את ממשק המשתמש של גוגל אדוורדס באופן מהיר ויעיל יותר. 

 
 
בלוג שיווק באינטרנט
בלוג העוסק בהיבטים השונים של שיווק באינטרנט.

בלוג קידום אתרים
מידע על קידום אתרים ושיווק באינטרנט.
http://www.seo-il.info