פרסום בגוגל arrow פרק 6 - כתיבת מודעה יעילה arrow כתיבת מודעה רווחית
שובר גוגל

כתיבת מודעת אדוורדס רווחית

 דואל
לא מספיק לעניין את הגולש במודעת האדוורדס אלא יש להניע אותו לפעולה – לגרום לו ללחוץ על המודעה. על קורא המודעה להיות משוכנע שאתה מציע לו הצעה בעלת ערך. יש לתת לו סיבה ללחוץ על המודעה.

כתיבת טקסט מודעה משכנע דורשת גם טכניקה וגם יכולת אומנותית. מצד אחד יש את האמנות של בחירת המילים הנכונות, ומצד שני הטכניקה של להיות תמציתיים ועניניים. כל זאת תוך כדי ההגבלה של 35 תווים לשורת תוכן.

ההמלצות הבאות נובעות מניסיון אישי ומקצועי ומהידע של מומחי שיווק רבים. הם יסייעו לכם לכתוב טקסט רווחי למודעות האדוורדס מרגע ההתחלה. כמובן שבהצלחת מודעה טמונים הרבה ניסיון ותעייה, אבל שימוש בעצות הבאות תתן לכם נקודת פתיחה טובה יותר ורווחית יותר.

תכנון הטקסטים של מודעת אדוורדס

נתחו את המוצר/שרות שלכם. הכינו רשימה של כל המאפיינים של המוצר/שרות שלכם שיוכלו לעניין את הלקוחות הפוטנציאלים שלכם. על הרשימה להיות ארוכה ומקיפה ככל האפשר. קחו את הזמן מכיוון שתזדקקו לרשימה זו בשלב הבא.

הפכו מאפיינים למעלות. עברו על הרשימה שהכנתם בשלב הקודם ושאלו את עצמכם לגבי כל מאפיין: מה הלקוח מרוויח ממנו? איזו תועלת יקבל הלקוח ממאפיין זה?

הדגישו את התועלות ולא את המאפיינים


אל תבלבלו בין מאפיין לבין תועלת. למחשב יכול להיות מעבד מהיר במיוחד, אולם התועלת עבור הלקוח היא בעבודה מהירה יותר וכתוצאה יותר זמן פנוי לבלות עם משפחתו. תנור יכול להציע תריסר תכניות שונות, אולם התועלת עבור הלקח היא שהמאכלים הנאפים התנור תמיד מצליחים ומהלקוח נמנעת האכזבה של כשלון האפייה. כסא משרדי יכול להיות אורתופדי וארגונומי, אולם התועלת עבור הלקוח היא שאין לו כאבי גב לאחר ישיבה של שעות רבות.

מיצוב המוצר/שרות. בחנו כיצד שונה מוצר שלכם מזה של המתחרים. מה אתם מציעים שהמתחרה שלכם אינו מציע? זוהי נקודה חשובה מאד, מכיוון שהיא מאפשרת לכם לכתוב מודעות שהמתחרים שלכם אינם יכולים לכתוב.

הגדירו את קבוצת המטרה. לפני שתכתבו אפילו מילה אחת של מודעת הטקסט שלכם, אתם חייבים לדעת למי היא מיועדת. גברים? נשים? ילדים? נוער? משפחות? גיל הזהב? האם ללקוחות הפוטנציאלים שלכם ניסיון עם מוצרים דומים? האם הם רגילים לשלם עבור המוצר/שרות? האם הם שמים דגש על משלוח מהיר, מחיר נמוך, האיכות הכי גבוהה?

כתיבת מודעות אדוורדס רווחיות

אל תאבדו את המטרה. אל תפרטו את המאפיינים הפונקציונליים של המוצר/שרות שלכם בלבד. זכרו שעל המודעה לא רק לשכנע אלא גם לגרום לפעולה.

הזכירו תועלות, הימנעו מרשימת מאפיינים.
במקום "כסא משרדי ארגונומי" (מאפיין), כתבו "הסוף לכאבי הגב" (תועלת).
תיצרו תמריץ. אם יש לכם הצעות מיוחדות מונעות זמן, תפרסמו אותן באמצעות מילים כמו: "רק היום!", "עד גמר המלאי", "רק עד 6 בערב". על הקורא להחליט באופן מיידי אם ללחוץ ברגע זה על המודעה או לגלות מאוחר יותר שהמבצע כבר לא רלוונטי.

היפטרו ממילים מיותרות.
יותר מידי מילים מיותרות יכולות להוציא את הלקוח הפוטנציאלי ממיקוד ולהסב את תשומת ליבו מהמוצר או מהשרות אותם מציעה המודעה. מדובר במילי-שניות בהם הגולש מקבל החלטה אם לקרוא את המודעה או לא.

היו ממוקדים. אם יש מספיק מקום, תרגמו את מודעתכם למונחים מעשיים. במקום "ספה" תכתבו "ספת עור", במקום "משלוחים" תכתבו "משלוחים ברמת גן". לקוח יתחבר בצורה יותר טובה להצעה מפורטת מאשר אחת כללית. אם אתם מחפשים דיל למקסיקו, תעדיפו להקליק על מודעה המכילה את המילים "דילים למקסיקו" מאשר מודעה המכילה את הביטוי הכללי "דילים" בלבד. באופן כזה מגדילים את הסיכוי שהלקוח שיקליק על המודעה יהיה ממוקד יותר וכך יחס ההמרה יגדל.

התייחסו לקבוצת המטרה. אם לקוח פוטנציאלי מרגיש שהמודעה מתייחסת אליו באופן אישי הסבירות שילחץ עליה היא גבוהה יותר. לדוגמא: אם אתם מוכרים נגני MP3, וקבוצת המטרה שלכם היא אוהבי טכנולוגיה, ניתן לכתוב "רוצה את נגן הMP3 החדיש ביותר?". אם קבוצת המטרה שלכם היא קהל חסכן במיוחד, פשוט כתבו "עבור מחפשי מציאות". הנקודה העיקרית היא ליצור אצל הלקוח הפוטנציאלי את הרצון לבחור במודעה שלך על פני אתרי המתחרים.

הנחיות גוגל לכתיבת טקסט המודעות

לתכנית הפרסום של גוגל יש מספר הנחיות לגבי טקסט המודעה. להלן החשובות ביותר: 

ul class="arrowlist-blue"
  • אם טקסט המודעה מכיל מחירים או הנחות, עליהם להופיע באופן בולט וגלוי באתר במרחק 1-2 הקלקות. אותו עקרון תופס לגבי השוואת למוצרי המתחרים.
  • אם הנכם מציעים מוצר באופן מקומי, יש לציין זאת בטקסט המודעה על ידי ציון המיקום.
  • אם אתם משתתפים בתכנית שותפים, יש לזהות זאת בטקסט המודעה.
  • אסור לפרסם בטקסט המודעה אתרי הימורים וקזינו. כמו כן על מפרסמי מודעות המציעות תרופות למיניהן להיות חברים באיגוד רוקחים (אפשרי רק בארה"ב ובקנדה).
  • גוגל מאפשר מודעות המכילות טקסט תוכן למבוגרים.
  • גוגל אינו מאפשר קריאות לפעולה בטקסט המודעה כגון: "לחץ כאן עכשיו". אסור לטקסט המודעה להתייחס לURL המוצג. לדוגמא: Cheap Flowers Delivery: www.cheap-flower-delivery.com.
  •  תשבחות וסופרלטיבים לרוב לא יתקבלו. "נגן המדיה הטוב ביותר", "אין יותר זול מזה".
  • באנגלית אין לשים יותר מידי אותיות גדולות בטקסט המודעה. ENJOY YOUR VACATION. אולם מותר לשים אות גדולה בראש כל מילה Enjoy Your Vacation.
  • טקסט המודעה יכול להכיל סימן קריאה (!) אחד בלבד.
  • לא ניתן לחזור על סימני פיסוק. "??" לא יאושר.
  •  יש להפריד את המילים ברווח. "דיליםאטרקטיבייםבמיוחד" לא יאושר.
  • גוגל לא מקבל מודעות טקסט עם שגיאות כתיב.

טיפ: במקרים רבים מקבלים מייל מגוגל שיש יותר מידי אותיות גדולות (באנגלית) במקרה של ראשי תיבות. במקרה כזה פשוט משיבים למייל ומבהירים את העניין. לרוב המודעה תאושר בסופו של דבר.


 
 
בלוג שיווק באינטרנט
בלוג העוסק בהיבטים השונים של שיווק באינטרנט.

בלוג קידום אתרים
מידע על קידום אתרים ושיווק באינטרנט.
http://www.seo-il.info