פרסום בגוגל arrow פרק 11 - דף נחיתה arrow כיצד פועלת האופטימיזציה
שובר גוגל

כיצד פועלת האופטימיזציה?

 דואל
דף אינטרנט מורכב ממספר אלמנטים נפרדים, הפועלים יחדיו כדי להשפיע על המבקרים באתר שלך לבצע פעולות שאינן תמיד אינטואיטיביות. עקב כך, הדרך היחידה לבצע בדיקה אמיתית של אפקטיביות הדף היא לשנות את הדף בפועל ולצפות בתוצאות. כאן נכנס לתמונה כלי האופטימיזציה של אתרים: הכלי מאפשר דרך לבדיקה מהירה של דפים רבים בעיצוב שונה ומעקב אחר העדפות המשתמשים.

עריכת ניסויים וכלי האופטימיזציה של אתרים

כלי האופטימיזציה של אתרים מציע סביבת מעבדה משופרת לבדיקת מספר גרסאות של דף אינטרנט בו-זמנית, תוך שימוש בכלי דיווח רבים לניתוח האפקטיביות של כל גרסה ולהשוואה ביניהן.
ניתן להשתמש בכלי האופטימיזציה של אתרים בכל סוג של דף אינטרנט המנסה לשכנע את המבקר לבצע פעולה מסוימת. בכלי האופטימיזציה של אתרים, אפקטיביות הדף נמדדת על-פי שיעור המרות - כלומר, אחוז המבקרים המקבלים את קריאתך לפעולה.

באמצעות ממשק כלי האופטימיזציה של אתרים, תגדיר ותפעיל ניסוי שיציג בפני כל מבקר אחת מהווריאציות הרבות של כל דף אינטרנט. ככל שהניסוי מתקדם, כלי האופטימיזציה אוסף נתוני תנועה והמרות, מנתח את הנתונים, ומציג את הניתוח לצד המלצות לצעדים הבאים. לאחר מכן, תוכל לקבל החלטות אסטרטגיות המבוססות על נתונים מוצקים.

כלי האופטימיזציה של אתרים עושה שימוש ב-Google Analytics כדי לעקוב אחר נתוני הניסוי ולנתחם. כתוצאה מכך, כלי האופטימיזציה של אתרים הוא באותה איכות גבוהה של ביצועים ומהימנות כשל Google Analytics. בדומה ל-Google Analytics, כלי האופטימיזציה של אתרים יכול לתמוך בניסויים בדפי אינטרנט עם מיליוני צפיות ביום.

בדיקה מרובת-משתנים

כלי האופטימיזציה של אתרים עושה שימוש במודל בדיקה מרובת-משתנים, במקום בבדיקת A/B הנפוצה יותר. בדיקה מרובת-משתנים (המכונה גם בדיקה "פקטוריאלית") מציעה ניתוח מפורט הרבה יותר. במקום להשוות את האפקטיביות של שני דפי אינטרנט שונים לגמרי, כפי שנעשה בבדיקת A/B, בבדיקה מרובת-משתנים אתה יכול לשנות חלקים מסוימים בדף שלך ולנתח את ההשפעה של השינויים בכל חלק על האפקטיביות הכוללת של הדף. בנוסף, בדיקה מרובת-משתנים בודקת את האופן בו שילובים של תוכן חלקי הדף פועלים יחד כדי להשפיע על המבקרים.

לדוגמה, נניח שברצונך לבדוק שתי גרסאות שונות של דף אינטרנט כלשהו, וללא ידיעתך, המבקרים מגיבים בצורה הטובה ביותר לכותרת של דף א' ולתמונה בדף ב'. בבדיקת A/B לעולם לא תגלה עובדה זו. הבדיקה מרובת-המשתנים תוכננה במיוחד כדי לזהות מצב מסוים זה.

בגישה זו, אתה מזהה חלקים בדף, כגון כותרת, תמונה וגוש של טקסט תיאורי, או סקריפט מסוים, ולאחר מכן מעצב Imageוריאציות שונות עבור כל חלק. במהלך הניסוי, המבקרים יראו שילוב של וריאציות של חלק הדף. כלי האופטימיזציה של אתרים אוסף נתונים לגבי מידת האפקטיביות של כל שילוב, ומנתח אותם.

בניסוי אופייני, ייתכן שתבחר שני חלקי דף לבדיקה, כגון כותרת ותמונה, ותיצור וריאציה חדשה אחת עבור כל חלק. בתרחיש זה ייבדקו ארבעה שילובים:
  1. הכותרת המקורית / התמונה המקורית
  2. הכותרת המקורית / תמונה חדשה
  3. כותרת חדשה/ התמונה המקורית
  4. כותרת חדשה/ תמונה חדשה
בדיקה מרובת-משתנים יכולה לתת מידע מועיל, כגון
  • איזו וריאציה בכל חלק הייתה הטובה ביותר (כלומר הניבה את מירב ההמרות)
  • איזה שילוב השיג את הביצועים הטובים ביותר
  • לאילו חלקים נראה שהייתה ההשפעה הרבה ביותר על המבקר
מעניין שלא תמיד השילוב הטוב ביותר הוא שילוב של הווריאציות הטובות ביותר. היתרון העיקרי בבדיקה מרובת-משתנים הוא, שאינך בודק רק את מידת האפקטיביות של כל וריאציה בודדת, אלא גם כיצד שילוב מסוים משפר (או לא) את הביצועים. לדוגמה, המבקרים בדף שלך המוקדש לאופני הרים עשויים לאהוב מאד תמונה של רוכב אופניים דוהר במורד צוק - למעט כאשר מצמידים לה את הכותרת, הפופולרית גם היא, "מפיל!!". מתברר שהשילוב המנצח הוא התמונה של הרוכב הדוהר עם הכותרת "עד קצה גבול היכולת!".

מועיל מאד גם לזהות אילו מרכיבים בדף שלך משפיעים על המבקרים במידה הרבה ביותר. הבדיקה מרובת-המשתנים בודקת אילו חלקים מניבים את התגובות הקיצוניות ביותר בין הווריאציות השונות. לדוגמה, ייתכן שתגלה שהדף שלך מקבל אותו שיעור המרות ללא קשר לגרסת הכותרת המוצגת, אולם תגובת המבקרים לתמונה משתנה באופן משמעותי. מידע זה עוזר לך להתמקד בהיבטים החשובים ביותר של הדף שלך.

הערה לגבי בדיקה " פקטוריאלית חלקית" :

המודל "הפקטוריאלי החלקי" הנו סוג של מודל ניסויי דומה. מערכי ניסוי בשיטת טאגוצ'י, מערכים אורתוגונאליים וניסויים מסוגים דומים אחרים, הינם מקרים מיוחדים של ניסויים פקטוריאליים חלקיים. הניסוי החלקי נועד להגביל (לעתים קרובות באופן משמעותי) את מספר השילובים הנבדקים. בעולם האמיתי, במגזרים כמו המגזר התעשייתי או החקלאי, כל שילוב שנבדק מלווה בתג מחיר בעל משמעות. אולם, מחירו של היתרון בהפחתת מספר השילובים הוא הגבלת המסקנות שניתן להסיק מהניסוי.

עם זאת, בניסויים באתרי אינטרנט, הוספת שילובים אינה כרוכה בעלות נוספת ופירוש הדבר שאין כל חיסרון הנלווה לשימוש בתכנון פקטוריאלי מלא. כאשר מדובר במספר זהה של הופעות, מערך פקטוריאלי מלא יסיק את אותן מסקנות שיתקבלו במערך חלקי —וככל שיגדל מספר ההופעות—, הוא יוכל להסיק מסקנות מעמיקות יותר. במיוחד, המערך הפקטוריאלי המלא מאפשר לך ללמוד אודות יחסי הגומלין המתקיימים בין גורמים שונים, כגון האם גוש מסוים של טקסט משפיע על רמת הביצועים של דף מסוים.
 
 
בלוג שיווק באינטרנט
בלוג העוסק בהיבטים השונים של שיווק באינטרנט.

בלוג קידום אתרים
מידע על קידום אתרים ושיווק באינטרנט.
http://www.seo-il.info