פרסום בגוגל arrow פרק 6 - כתיבת מודעה יעילה arrow ניסוח כותרת מושכת
שובר גוגל

כותרת המושכת תשומת לב

 דואל

חוקים חשובים עבור כותרות

הכותרת היא האלמנט הראשון אותו רואה הלקוח הפוטנציאלי במודעה. חייבים לעניין אותו ולמשוך את תשומת ליבו באופן מיידי. על מנת לעשות זאת יש להתייחס לחוק החשוב ביותר לניסוח כותרת המודעה:

הזכירו את מילת המפתח במודעה!

גולש האינטרנט מחפש ביטוי אותו הוא הזין למנוע החיפוש – מילת המפתח. אם תשבצו את מילת המפתח בכותרת הסבירות שהגולש יקליק על מודעת האדוורדס שלכם הולכת וכולה.

גוגל אפילו מסייע לך באמצעות הצגת מילות המפתח במודעות באופן מודגש.   המילה המודגשת בולטת יותר מהמילים האחרות.

שימוש במילות מפתח דינמיות בכותרות

פונקציה מאד יעילה של גוגל אדוורדס הוא שימוש במילות מפתח דינמיות. ברמה העקרונית ניתן להכניס כותרת סטטית למודעה – בזמן יצירת המודעה מנסחים כותרת המוצגת לאחר מכן בעמוד תוצאות החיפוש.

כותרת יותר מוצלחת היא כזאת המכילה את ביטוי החיפוש המדויק שביצע הגולש. יחס ההקלקה יגדל באופן משמעותי מכיוון שהמודעה תציג בדיוק את מה שהגולש מחפש.

ניתן לבצע זאת על ידי יצירת מודעה עבור כל ביטוי חיפוש אפשרי. כמובן שדבר כזה יכול לקחת יותר מידי זמן. לכן גוגל מציעים את הפונקציה של מילות מפתח דינמיות המשמש ליצירת כותרות דינמיות המבוססות על ביטויי החיפוש.

במקום להכניס טקסט סטטי בכותרת המודעה ניתן להכניס את הפקודה הבאה:

{keyword:ביטוי אלטרנטיבי{

פקודה זו תציג בכותרת המודעה את ביטוי החיפוש שהוזן במנוע החיפוש. אם ביטוי החיפוש יוצר כותרת ארוכה יותר מ25 תווים, יוצג הביטוי האלטרנטיבי שהוזן בפקודה. הביטוי האלטרנטיבי יכול להכיל עד 15 תווים כולל רווחים.

דוגמא: אתם מנהלים אתר למכירת כלי עבודה. הכנתם קבוצת מודעות המתמקדת במקדחות עם ביטויי החיפוש הבאים: מקדחות,  כלי עבודה,  מקדחה.
אתם מכניסים את הפקודה הבאה לכותרת:
{keyword: כלי עבודה{
אם מישהו מחפש מקדחות חשמליות, גוגל יציג באופן אוטומטי את הכותרת שמכילה את המילה מקדחות כאשר המילה מקדחות תהיה מודגשת.
אם מישהו יחפש מקדחות חשמליות תוצרת ארצות הברית גוגל יציג את הביטוי האלטרנטיבי שבמקרה זה הוא כלי עבודה, מכיוון שביטוי חיפוש כזה ייצור כותרת ארוכה מ25 תווים.

באנגלית ניתן להשתמש בפקודה באופנים השונים(מן הסתם אין זה רלוונטי לעברית):
{keyword:alternative term} – מילת המפתח תוצג באותיות קטנות.
{KEYWORD:alternative term} – מיל המפתח תוצג באותיות גדולות (גוגל עלולים שלא לאשר מודעה כזאת).
{Keyword:alternative term} – האות הראשונה במילה הראשונה בביטוי החיפוש תהיה אות גדולה.
{KeyWord:altenative term} – האות הראשונה בכל אחת ממילות החיפוש תהיה אות גדולה.

כתיבת כותרות מוצלחות

הכותרת כה חשובה שניתן להשקיע יותר זמן בניסוח הכותרת מאשר ניסוח טקסט המודעה. אם הכותרת לא מושכת את תשומת ליבו של הגולש, תוכן המודעה כבר אינו רלוונטי. מעבר לכך אתרים רבים ברשת השותפים של גוגל מציגים את כותרות המודעות בלבד.

כיצד ניתן למשוך את תשומת ליבו של הגולש? בראש ובראשונה ניתן להשתמש בפונקצית מילת המפתח הדינמית שהוזכרה קודם לכן. יש מספר טכניקות נוספות בהן ניתן להשתמש בכותרות המודעות. יש לזכור שגוגל מאפשר לכתוב כותרות המכילות עד 25 תווים.
  •  שאלות יכולות ליצור עניין: "רוצה לחסוך 500 ₪?", "יוצא לחופשה?", "למי יש רישיון נהיגה?".
  • הציעו הוראות: "רפאו את הצינון לבד", "הפכו את המחשב למהיר ".
  • ספרו סיפורים אישיים: "כיצד הורדתי 20 קילו", "איך הרווחתי 5000 ₪ מהבית".
  • הציעו מידע חסוי: "הסודות של המפורסמים", "מסתרי הקבלה", "הסודות של הבורסה".
  • תצהירו את הבלתי יאומן: "דיאטה ללא מאמץ", "הרוויחו 5000 ₪ משקל בודד", "99% טועים".
  • תייצרו תחושת בטחון: "3000 לקוחות מרוצים", "מומלץ על ידי מומחים", "25 שנות ניסיון".
  • תייצרו השוואות: "טוב יותר מבטלוויזיה", "זול יותר מהמחירון".

הנחיות גוגל עבור כותרת המודעה

גוגל דורש שכל הכותרות יעמדו בסטנדרטים מסוימים. אלה החשובים ביותר:

  • תשבחות וסופרלטיבים לא מתקבלים בדרך כלל באנגלית. "השרות המהיר ביותר", "המשלוח הזול ביותר".בעברית לפחות עד היום אין לגוגל בעיה עם סופרלטיבים (אפילו ממש מוגזמים). 
  • אסור לתת הוראות כלליות כגון "לחץ כאן", "התקשר עכשיו" (כאשר הטלפון הוא בטקסט המודעה).
  •  גוגל לא מאפשר תוכן המיועד למבוגרים בלבד או פוגעני.
  • באנגלית אסור להשתמש יותר מידי באותיות גדולות. IMPORTANT. גוגל כן מאפשר אות גדולה בראש כל מילה. "Build Your Own Desk".
  • אין לשים סימן קריאה (!) בכותרת.
  • אסור לחזור על סימני פיסוק. לדוגמא לא ניתן לכתוב "??".
  • חובה להפריד בין המילים. לדוגמא הכותרת "בנייתרהיטיםמעוצבים" לא תאושר.

 
 
בלוג שיווק באינטרנט
בלוג העוסק בהיבטים השונים של שיווק באינטרנט.

בלוג קידום אתרים
מידע על קידום אתרים ושיווק באינטרנט.
http://www.seo-il.info