פרסום בגוגל arrow פרק 5 - בחירת מילות מפתח arrow טיפים למציאת מילות מפתח זולות
שובר גוגל

טיפים מקצועיים למציאת מילות מפתח זולות

 דואל

הדרך המהירה ביותר להוסיף מילות מפתח לקמפיין גוגל אדוורדס היא כמובן דרך כלי מילות המפתח של גוגל.
מכיוון שרוב משתמשי תכנית הפרסום של גוגל משתמשים בכלי זה עלויות להקלקה עבור מילים מכלי זה הן גבוהות יותר בדרך כלל.
מסיבה זו מומלץ להשתמש גם במקורות אחרים על מנת למצוא מילות מפתח שאף אחד לא משתמש בהן ושהעלויות שלהן נמוכות יחסית.


וריאציות של מילים ושגיאות כתיב נפוצות


נסו ליצור וריאציות של המילים הנוכחיות שלכם. התחילו בשורש המילה ומצאו מילים נוספות עם אותו השורש. נאמר שאתם בוחרים המילים "קיר" ו"צביעה" ניתן להרחיב את מאגר המילים באופנים הבאים:

  • להשתמש ברבים של המילים. "קירות" "צביעות"
  • שיטות כתיבה שונות. יש מילים שניתן לכתוב בכמה אופנים. לדוגמא: אימייל, אי-מייל.
  • שימוש במקפים. הציעו ביטויים מסוימים עם מקפים ובלי מקפים. לדוגמא: עבודת צביעה, עבודת-צביעה.
  • הפכו את המילים בביטוי. אם אתם משתמשים בביטוי "צביעת קירות" הוסיפו את הביטוי "קירות צביעה".
  • הוסיפו שגיאות כתיב מכוונות. לא כל אחד מאיית את המילים באופן מושלם ואנשים טועים מידי פעם. ניתן להוסיף מילים כגון: "צביאת קירות" וכו'.

  • באמצעות טיפים אלה ניתן להרחיב באופן משמעותי את המאגר המילים של קבוצת המודעות ולהוסיף מילים שהן בדרך כלל זולות יותר.


    מילים נרדפות


    כמעט לכל מילה יש מילה נרדפת, כלומר מילה אחרת עם משמעות זהה. לדוגמא: אם אתם משתמשים במילה "רכב" תוכלו להשתמש במילים הנרדפות הבאות:

    • כלי תחבורה
    • כלי תעבורה
    • אוטו
    • מכונית
    • וואן

    • כמובן שאין צורך להגזים ולהגיע למילים שאינן קשורות כלל לקמפיין שלנו.
      ניתן להשתמש בתזאורוס שהוא מילון למילים נרדפות.
      ניתן להשתמש בשירותי המילון והתזאורוס המובנים בתוך תוכנת וורד של מייקרוסופט ובמעבדי תמלילים אחרים.


      תוספות למילים


      יש מבחר של מילים שניתן לחבר למילות המפתח על מנת לבנות ביטויים חדשים.
      לדוגמא: אם אתם משתמשים במילה "גינון" או "אריחי קרמיקה" ניתן לבנות ביטויים חדשים כגון: טיפים לגינון, מחיר אריחי קרמיקה, הצעות גינון, אריחי קרמיקה במבצע מיוחד ועוד.

      עוד תוספות שניתן להוסיף למילות המפתח הן:

      • תאריך
      • עונות שנה
      • חודשים
      • שמות אנשים
      • שמות ספרים
      • שם מוצר או מודל
      • שמות פעולה או שם תהליך
      • כל מילה נוספת היכולה לתאר או להרחיב מילות מפתח.

      • בסופו של דבר, ככל שיש יותר מילות מפתח, מגלים שיש כמות גדולה מאד של מילות מפתח זולות שאף אחד לא מתחרה בהן.


        מילות מפתח קשורות


        עבור כל מילת מפתח יש מילות מפתח קשורות. להלן רשימה שתסייע למצוא את מילות המפתח הקשורות.

        • ביטויים מקומיים – יש ביטויים ייחודיים לאזורים מסוימים לדוגמא גוגואים בתל אביב ואג'ואים בירושליים.
        • קיצורים וראשי תיבות – ניתן להשתמש בקיצורים ובראשי תיבות נפוצים. לדוגמא: לימודי מנהל עסקים, לימודי מנהע"ס. טיסות לחוץ לארץ, טיסות לחו"ל.
        • שימוש בהפכים – לפעמים ניתן להיעזר במילה ההפוכה כמחפשים מילות מפתח נוספות. לדוגמא כאשר מציעים ריהוט גינה זול, ניתן להשתמש בביטוי ריהוט גינה לא יקר.
        • שימוש בשמות דומיין – למרבה ההפתעה אנשים רבים מכניסים לתוך חלונית החיפוש כתובות אינטרנט, למעשה אחד מביטויים החיפוש הנפוצים בגוגל הוא: www.yahoo.com .

        • בדקו אם אפשר להכניס שמות דומיין כמילות חיפוש פוטנציאליות עבורכם.

          יוצר מילות המפתח של IBP


          IBP (Internet Business Promoter) היא תוכנה שפועלת על מערכות חלונות שנועדה לשפר את מיקום האתר במנועי החיפוש. נכון לעכשיו IBP מציע כלים רבים לרישום האתר במנועי חיפוש, לבדיקת מיקומים, לאופטימיזציה של אתרים עבור מנועי חיפוש ועוד.

          אחד מהכלים נקרא Keyword Generator . כלי זה מאפשר לגשת לכלי מילות המפתח של מספר מנועי חיפוש, לבדוק את מילות הפתח על פי אתרים מתחרים ועוד. באמצעות הכלי ניתן לנהל בנוחות רשימת מילות מפתח.

Image



          WORDTRACKER, KEYWORD DISCOVERY


          Wordtracker ו - keyword discovery אלו כלים ברשת  המספקים בתשלום שירותים זהים לאלה של כלי מילות המפתח שצוינו כבר במהלך הפרק.

          היתרון החשוב של כלים אלה הוא שהם משתמשים במאגרי חיפוש גדולים ונרחבים יותר ומספקים מידע מפורט יותר על כל מילת מפתח. שירותים אלה מספקים שירות כולל עבור מילות מפתח.

          שירותים אלה מועדפים על ידי המקצוענים, אולם אינם מספקים שירות עבור מילים בעברית.


          מקורות השראה


          חשוב למצוא מילות מפתח שהמתחרים עדיין לא חשבו עליהם. ככל שרשימת מילות המפתח ארוכה יותר, כך סביר יותר שהיא תכיל מילים וביטויים שהמתחרים לא חשבו עליהם. הצעות המחיר עבור מילים אלה יכולה להיות נמוכה יותר, ואפילו מינימלית, מכיוון שאין תחרות.

          ככל שיש יותר מילות מפתח ברשימה שלכם כך המודעה תופיע פעמים רבות יותר, וניתן להגיע ליותר גולשים. להלן מספר טיפים, ברמת החשיבה, שיסייעו לכם להרחיב את רשימת המילים שלכם.

          • חישבו כלקוח – אחת הטעויות הנפוצות של משתמשי אדוורדס היא להשתמש במילים ובביטויים המתארים את העסק. זה לא תואם בהכרח למה שלקוחות מחפשים. לקוחות בדרך כלל מחפשים פתרון לבעיות שלהם. לעתים הם אפילו אינם יודעים שקיים פתרון לבעיות שלהם. שים את עצמך במקומם ושאל את עצמך באילו חיפושים היית משתמש על מנת למצוא פתרון לבעיה דומה? יש לשים לב כי לקוחות פוטנציאלים לא תמיד מכירים את המילים והמונחים המקצועיים של העסק שלכם.

          • שאלו שאלות – דמיינו לעצמכם את סוג השאלות שהלקוחות הפוטנציאלים שלכם יכניסו בחלון החיפוש. אם שאלה פוטנציאלית היא: כיצד אני משקה את הגינה שלי? אז תוסיפו לרשימת המילים שלכם ביטויים כמו: "משקה גינה", "כיצד אני משקה", "השקיית גינה" ועוד. מתוך כעשר שאלות בסיסיות ניתן להוציא עשרות ביטויים חדשים.

          • בדקו עלונים טכניים – יש לקוחות שמכירים את המינוחים הטכניים של תחום העסקים שלך. הם קוראים עלונים טכניים ומידע תואם באופן קבוע. ניתן למצוא מילים וביטויים מתאימים כמעט בכל עמוד של עלון טכני.

          • נתחו נתונים סטטיסטיים של האתר – לכל אתר יש נתונים סטטיסטיים הנאגרים על השרת ומוצגים באמצעות ממשקי סטטיסטיקה שונים. ניתן לנתח נתונים אלה על מנת לדעת באילו מילים וביטויים השתמשו גולשים כדי להגיע לאתר. תופתעו למצוא שם מילים וביטויים רבים שלא חשבתם עליהם. כלי סטטיסטיקה כאלה נמצאים ברשת לשימוש חופשי (אחד מהם שייך לגוגל ונקרא google analytics).

          • בצעו חיפושים במנועי חיפוש – בצעו חיפוש באמצעות אחת ממילות הבסיס שלכם וחקרו את האתרים השונים העולים בתוצאות החיפוש. תבדקו את כותרות האתרים, את תכני האתרים, את כותרות התפריטים ועוד.

          • בדקו באתרי מכירות והשוואת מחירים – אתרי מכירות פומביות הן מכרה זהב גדול למחפשי מילות מפתח. תמצאו מוצרים הקשורים למילות המפתח שלכם. לדוגמא: אם אני מחפש באתר מכירות פומביות את המילה "גינה" נקבל מוצרים שונים כגון: ספסל לגינה, הגינה הביתית – מדריך שלם לגינה, מחסן כתר פלסטיק, הדום לגינה, שולחן גינה, ריהוט גן, ועוד.

          • הציגו ביטויים קשורים במנועי חיפוש – יש מנועי חיפוש המציגים ביטויים נוספים שחופשו על ידי גולשים שהשתמשו במילה מסוימת. לדוגמא: אם תבצעו חיפוש עבור המילה "גינה" בפונקציית Google suggest של גוגל (http://www.google.com/webhp?complete=1&hl=en ) מנוע החיפוש יראה מילים קשורות.

          • עקבו אחרי חיפושים חיים - יש מנועי חיפוש המאפשרים מעקב ישיר אחרי מה הגולשים בדיוק חיפשו. אתר http://www.metacrawler.com מאפשר לראות נתונים אלה. אפשרות זו רלוונטית יותר למילים באנגלית.

Image



            מילות מפתח עונתיות


            לפעמים משתלם להכניס מילות מפתח בהתאם לתקופות מסוימות בשנה. כך ניתן להקביל את הפרסום לאירועים במהלך השנה.


            תאריכי חגים ומועדים

Image


            לדוגמא: אם אתם מוכרים נרות, לקראת חנוכה ניתן להוסיף את המילים חנוכייה, נרות חנוכה וכו'. אם אתם מוכרים אופניים ניתן להוסיף לקראת החופש הגדול מילים כמו פעילויות לחופש וכו'.


            מילות מפתח מונעות אירועים


            מעבר לחגים ולמועדים, ישנם אירועים נוספים שניתן להתחשב בהם.

            • אירועי ספורט גדולים (אולימפיאדה, מונדיאל ועוד)
            • אירועים טבעיים כמו ליקויי חמה, גשמי מטאורים.
            • אירועים ציבוריים כגון בחירות.
            • ירידים שונים.
            • אירועי תרבות כגון בכורות של הצגות, סרטים.
            • ימי הולדת, וימי מוות של אישיות מפורסמת.
            • עונה של תכנית טלוויזיה עתירת צפייה (בייחוד לקראת פרק הגמר) לדוגמא: כוכב נולד, לרדת בגדול, נולד לרקוד ועוד.

            • מומלץ לעקוב אחרי אירועי תרבות ואירועים חדשותיים ולהוסיף באופן זמני, מילות מפתח הקשורות לאירועים אלה.



              הזייטגיסט של גוגל


              בכל חודש גוגל מפרסם רשימה של מילים וביטויים פופולאריים. ניתן למצוא רשימה זו באתר הנקרא הזייטגיסט של גוגל (Google's Zeitgeist).

              על פי מדינות: www.google.com/press/intl-zeitgeist.html

              ניתן לבדוק גם את שירות Hot trends של גוגל : www.google.com/trends/hottrends

              רשימות של מילות מפתח פופולאריות


              ישנם ברשת אתרים רבים המציגים רשימות שונות שמהן אפשר לשאוב מילות מפתח נוספות:


 
 
בלוג שיווק באינטרנט
בלוג העוסק בהיבטים השונים של שיווק באינטרנט.

בלוג קידום אתרים
מידע על קידום אתרים ושיווק באינטרנט.
http://www.seo-il.info