פרסום בגוגל arrow פרק 12 - מעקב ביצועים arrow טיפים לבדיקת המודעה
שובר גוגל

טיפים חשובים עבור בדיקת מודעות נכונה

 דואל


1. בדוק כל גורם בנפרד


בוא נאמר כי אתה מבצע בדיקה מפוצלת עבור שני דפי נחיתה שונים. דף נחיתה א' ודף נחיתה ב' צריכים להיות זהים חוץ מגורם אחד בו הם שונים. זאת אומרת שלא כדאי לשנות את הכותרת בדף נחיתה א' ואת המחיר בדף נחיתה ב' לדוגמא.
אחרת לא תוכל להעריך אם ההבדלים במכירות נובעים מהשינוי בכותרת או מהשינוי במחיר.
ניתן להשתמש בכמה מודעות בתוך אותה קבוצת מודעות כך שהבדיקה לא תיקח הרבה זמן. גוגל מציג מספר שווה של פעמים את המודעות השונות בתוך אותה קבוצת מודעות עבור מילה מסוימת. זאת אומרת שניתן לבחון חמש או עשר מודעות שונות בבת אחת (בהנחה שהמילות אותן בחרת מקבלות מספיר קליקים)



2. בדוק לאורך זמן


אם תפסיק את הבדיקה המפוצלת לאחר 50 קליקים, כמות הידע שתהיה ברשותך תהיה קטנה מדי בכדי להסיק איזושהי מסקנה.

צריכים להיות לפחות 100-200 קליקים עבור כל מודעה בכדי שיהיה ברשותנו מידע מייצג. ככל שכמות הקליקים תהיה גדולה יותר כך המידע יהיה מדויק יותר.

עבור מילות מפתח שאינם מחופשות לרב במנועי חיפוש, הבדיקה המפוצלת עלולה לקחת זמן רב. אולם אין זה יהיה נכון לקחת פשוט מילת מפתח אחרת בגלל שהתוצאות מושפעות גם ממילות המפתח.

חוויתי בדיקות מפוצלות אשר לא נצפתה בהן שום מגמה במשך שבועות. לפעמים למודעה א' היו יותר מכירות ולפעמים למודעה ב'. לאחר חודשיים בערך יכולתי להעריך שלמודעה ב' היו 4 מכירות בעוד שלמודעה א', באותו פרק זמן היו רק 3 מכירות. כך שמודעה ב' הייתה ב33% יותר אפקטיבית ממודעה א', למרות שלזהות את זה לקח הרבה זמן.


3. העבר למצב כבוי את אפשרות האופטימיזציה האוטומטית בהקמת הקמפיין


כאשר יוצרים קמפיין חדש בגוגל אדוורדס, אפשרות האופטימיזציה כביכול נבחרת כבר ע"י ברירת מחדל.
אם יש לך מספר מודעות בתוך קבוצת מודעות נתונה, אפשרות האופטימיזציה תוביל לכך שגוגל יעדיף מודעות עם יחס הקלקה גבוה (CTR) על פני המודעות עם יחס ההקלקה הנמוך. דבר זה יוכל להוביל לתוצאות שגויות בתהליך הבדיקה המפוצלת.

בכדי לבטל את האפשרות של האופטימיזציה פעל כדלקמן:

• בחר את הקמפיינים אשר עבורם תרצה לכבות את אפשרות האופטימיזציה.
• הקלק על "Edit Settings" שנמצא מעל רשימת הקמפיינים.
• תחת "Advanced Options" בחר ב- "Rotate: Show ads more evenly"
• הקלק על "Save All Changes" בקצהו העליון של הדף או בקצהו התחתון.


4. בדוק את המודעות אדוורדס בלעדי תוכניות אחרות


כאשר מבצעים בדיקה מפוצלת, כבה את האופציה שמאפשרת למודעות להיות מוצגות בתוכניות גוגל אחרות.



בדיקה בתוכניות אחרות של גוגל ידועה כמזייפת תוצאות. אי אפשר לדעת למה בדיוק. למשל, ייתכן וזה נגרם ע"י אתרים קטנים ושונים שנרשמים לתוכנית של גוגל אדסנס או כאלה שביטלו את ההשתתפות שלהם או מכיוון שיש אתרים כאלה שנחסמים בגלל זיופי קליקים.
חברות או אנשים פרטיים שמשתתפים בתוכנית של גוגל אדסנס מציגים את מודעות האדוורדס באתרים שלהם ומקבלים אחוזים מהסכום אותו מרוויח גוגל על ההקלקות על המודעות הללו. לעיתים בעלי אתרים אלו מקליקים במכוון על המודעות הללו וגוגל לא תמיד יכול לזהות מניפולציה שכזו.
בכדי לקבל תוצאות בדיקה אמינות, יש לכלול אך ורק הקלקות מתוצאות החיפוש של גוגל ולכבות את הופעת המודעות באתרים השותפים.


5. מנע מדפי הנחיתה שלך מלהיות מאונדקסים במנועי חיפוש


בכדי להבטיח שהתוצאות שתקבל אינן מוטות, יש לוודא כי מנועי החיפוש אינם כוללים את דפי הנחיתה במאגר המידע שלהם. אחרת, דפי הנחיתה יקבלו מבקרים ממנועי החיפוש.
תוכל להבטיח כי דפי הנחיתה לא יכללו במאגר המידע של מנועי החיפוש ע"י הכנסתם לקובץ שמכונה robots.txt. אם ניתן, קובץ זה יימצא בספריית הבסיס של השרת.
אם אין ברשותך קובץ זה אם אם אינך יודע הרבה לגביו, תוכל להוסיף תגית מטה-רובוטס בטקסט המקור (HTML) של הדף נחיתה שלך.

הבט בקוד הבא:

<'meta content="noindex, nofollow" name="robots"'>
הוסף את הקוד היכן שהוא בין ל- בטקסט ה- HTML של המקור של דף הנחיתה. פקודה זו מורה לתוכנות האינדוקס של מנועי החיפוש לא לכלול את דף הנחיתה במאגר המידע שלהם.


 
 
בלוג שיווק באינטרנט
בלוג העוסק בהיבטים השונים של שיווק באינטרנט.

בלוג קידום אתרים
מידע על קידום אתרים ושיווק באינטרנט.
http://www.seo-il.info