פרסום בגוגל arrow פרק 5 - בחירת מילות מפתח arrow בחירת מילות המפתח
שובר גוגל

בחירת מילות מפתח

 דואל

עבור כל מילת מפתח הקיימת בקמפיין גוגל אדוורדס, ניתן לבחור את סוג החיפוש עבורו תופיע מודעה מסוימת.

לדוגמא: האם המודעה תופיע רק כאשר בוצע חיפוש מדויק של המילה? או האם המודעה תופיע כאשר המשתמש חיפש את המילה כחלק מביטוי/משפט? או אם מדובר בביטוי המורכב ממספר מילים, האם המודעה תופיע אך ורק עבור הסדר המדויק של המילים או שסדר כתיבת המילים אינו משנה?

ניתן לציין עבור אילו סוגי חיפוש תופיע המודעה באמצעות אפשרויות התאמת מילות מפתח של גוגל אדוורדס (יש להוסיף קישור לשרות). ניתן להוזיל עלויות באופן משמעותי, ולהעלות את ההחזר על ההשקעה על ידי שימוש באפשרויות אלה.

יש 4  אפשרויות שונות להתאמת מילות מפתח בגוגל אדוורדס:

התאמה רחבה, התאמה מורחבת, התאמה לביטוי, התאמה מדויקת ומילות מפתח שליליות

התאמה רחבה


הגדרה"התאמה רחבה" היא האפשרות הנפוצה ביותר, ומשמשת כברירת מחדש של המערכת. המילים במילות המפתח או בביטויי המפתח יכולים להופיע בכל סדר אפשרי. יכולות להופיע מילים נוספות בחיפושים שאינם מופיעים ברשימת מילות המפתח שלכם.

דוגמא: אם ביטוי המפתח שלכם הוא: ספארי רמת גן, מודעתכם תופיע עבור החיפושים: ספארי רמת גן, רמת גן ספארי, ספארי גן חיות רמת גן ורמת גן חיות ספארי.

יתרון: אפשרות זו חוסכת זמן מכיוון שהיא חוסכת ממך להכניס את כל הקומבינציות האפשריות ומילים נוספות עבור מילת המפתח.

חסרון: המודעה עלולה להופיע עבור חיפושים שאינם קשורים לקהל המטרה. לדוגמא: רכב ספארי רמת גן. המשמעות היא שיחס ההמרה עבור מילת המפתח יפגע, ועל המודעה יקליקו גולשים פחות רלוונטיים.

הפעלה: התאמה רחבה היא ברירת המחדל של המערכת. אין צורך לשנות שום דבר על מנת להפעיל אפשרות זו.
 

התאמה לביטוי


הגדרה: אם תכניסו את ביטוי המפתח כאשר הוא מוקף במרכאות, מודעתכם תופיע רק כאשר גולש ביצע חיפוש לביטוי הזה בסדר המדויק שהזנתם אותו.

דוגמא: אם ביטוי המפתח שלכם הוא ספארי רמת גן, מודעתכם תופיע עבור ספארי רמת גן, רמת גן ספארי, רמת גן חיות ספארי. אולם, אם ביטוי המפתח שלכם הוא "ספארי רמת גן" (שימו לב לנוכחות מרכאות) אז מודעתכם לא תופיע עבור הביטויים רמת גן ספארי או רמת גן חיות ספארי. אבל כן תופיע עבור הביטויים ספארי רמת גן, מחיר כניסה לספארי רמת גן וספארי רמת גן ישראל. על המילים בביטוי המפתח להיות באותו סדר שהזנתם אותו.

יתרון: באמצעות שימוש באפשרות זו המודעות ממוקדות יותר ויחס ההמרה גבוה יותר.

חסרון: על המשתמש להזין את מילות החיפוש באותו סדר שהכנסתם את ביטוי המפתח.

הפעלה:  הכנס מילה/ביטוי מפתח במרכאות על מנת להפעיל אפשרות זו.
 
 

התאמה מדויקת



הגדרה: אם אתם מקיפים את מילת המפתח שלכם בסוגריים מרובעים, מודעת האדוורדס שלכם תופיע אך ורק עבור הביטוי המדויק באותו אופן וסדר שהזנתם.

דוגמא: אם הביטוי שהכנסתם הוא [ספארי רמת גן] (שימו לב לנוכחות הסוגריים המרובעים), מודעתכם תופיע אך ורק כאשר מישהו חיפש ספארי רמת גן. היא לא תופיע עבור ביטויי חיפוש כגון רמת גן ספארי או ספארי רמת גן שעות פתיחה.

יתרון: זוהי מילת המפתח הממוקדת ביותר. באמצעות שימוש באפשרות זו ניתן לציין באופן מדויק עבור אילו חיפושים תופיע המודעה. רק המבקרים הכי ממוקדים יבקרו באתרכם.

חסרון: אפשרות ההתאמה המדויקת מונעת את הופעת המודעה עבור אפשרויות חיפוש רבות, כך שיש אפשרות שהמודעה תופיע מספר נמוך יחסית של פעמים.

הפעלה: על מנת להפעיל אפשרות זו יש להכניס מילת/ביטוי מפתח מוקפים בסוגריים מרובעים.
 

חשוב מאד להפנים את אפשרויות ההתאמה השונות של גוגל אדוורדס. זוהי אחת הדרכים החשובות והיעילות להגדלת יחס ההקלקה ולשיפור יחסי ההמרה.

 
מילת המפתח סוג אפשרות התאמה עבור אלו חיפושים תופיע המודעה עבור אלו חיפושים לא תופיע המודעה
 ספר אופניים  התאמה רחבה לביטוי
המודעה תופיע בכל חיפוש אשר נכללו בו המילים הנ"ל ללא חשיבות לסדר
 ספר אופניים
קניית ספר אופניים
קניית ספר על אופניים
ספרי אופניים
ספר על מסלולי אופניים
 כל חיפוש שלא כולל את שני המילים הנ"ל
"ספר אופניים" התאמה לביטוי
המודעה תופיע עבור ביטויים הכוללים את מונח החיפוש בסדר המדוייק
 ספר אופניים
קניית ספר אופניים
 ספרי אופניים
אופניים ספר
 [ספר אופניים] התאמה מדויקת
המודעה תופיע רק עבור הביטוי המדויק
 
ספר אופניים
 כל מה שהוא לא ספר אופניים

מילות מפתח שליליות


הגדרה: אפשרות התאמה זו שונה מקודמותיה מאחר והיא משפיע על כל מילות המפתח בתוך קבוצת המודעות או בקמפיין. כאשר מכניסים מילת מפתח כאשר לפניה סימן מינוס (-), זוהי מילת מפתח שלילית. המשמעות היא שמודעת האדוורדס לא תופיע אם מילת החיפוש תוקלד בדף החיפוש.

דוגמא: נאמר שבין מילות המפתח קיים הביטוי ספארי רמת גן, ואנו מוסיפים את ביטוי המפתח –שעות פתיחה (שימו לב לסימן ה – לפני הביטוי). אם יתבצע חיפוש עבור הביטוי ספארי רמת גן שעות פתיחה, או שעות פתיחה רמת גן ספארי המודעה לא תופיע.

יתרון: אפשרות התאמה זו חזקה מאד מכיוון שהיא מאפשרת לשלול חיפושים רבים שאינם מעניינים אותנו. לדוגמא: לרוב קבוצת המודעות רצוי להוסיף את מילת המפתח –חינם על מנת שהמודעה לא תופיע עבור אנשים המחפשים דברים ללא תשלום.

חסרון: יש להיזהר עם מילות מפתח שליליות מכיוון שבקלות ניתן לבטל חיפושים רבים שיכולים להביא לקוחות פוטנציאלים.

הפעלה: יש להכניס סימן מינוס (-) לפני המילה על מנת להפוך אותה למילת מפתח שלילית. הצעות נוספות למילות מפתח שליליות ניתן למצוא בפרק "מילות מפתח שליליות"

 טיפים עבור שימוש באפשרויות התאמה למילות מפתח 

  1. אם אינך בטוח באיזו התאמת מילת מפתח אתה מעוניין להשתמש, הכנס את כל שלוש הוריאציות לרשימת מילות המפתח.לדוגמא:
    מכסחת דשא
    "מכסחת דשא"
    [מכסחת דשא]
    לאחר תקופת הרצה מסוימת בדקו את יחסי ההקלקה של הוריאציות שונות והורידו אחת או שתיים מהוריאציות הפחות יעילות. זה גם יוריד את הסיכוי שגוגל יבטל את מודעתכם בגלל יחסי הקלקה נמוכים.

  2. למתחילים, מומלץ להשתמש תמיד באפשרות ההתאמה הרחבה (אם יש לך תקציב פרסום מוגבל). יש להשתמש ב"התאמה לביטוי" או ב[התאמה מדויקת] רק כאשר רואים שיחס ההקלקה נמוך מידי.

  3. ניתן להניח ש[התאמה מדויקת] תהיה זולה ויעילה יותר מאחר וחיפושים לביטויים מדויקים הם נדירים יותר. אולם ההיפך הוא הנכון. ככל שמילת/ביטוי המפתח ממוקדים יותר, עלות ההקלקה יקרה יותר, מכיוון שהגולש שהגיע לאתרך הוא ממוקד יותר.

  4. בכלי מילות המפתח של גוגל אדוורדס  ניתן להכניס מילת מפתח ולקבל רשימה של ביטויים נוספים המתאימים לאפשרויות ההתאמה הרחבה וההתאמה הנרחבת. ניתן להכניס חלק מהמילים בביטויים אלה כמילות מפתח שליליות אם יש צורך בכך. לדוגמא: כאשר אתם מעוניינים להופיע עבור מילת החיפוש ספרים אבל לא עבור ספרים יד שנייה.

 


 
 
בלוג שיווק באינטרנט
בלוג העוסק בהיבטים השונים של שיווק באינטרנט.

בלוג קידום אתרים
מידע על קידום אתרים ושיווק באינטרנט.
http://www.seo-il.info