פרסום בגוגל arrow פרק 12 - מעקב ביצועים arrow אופטימיזציית קמפיין
שובר גוגל

אופטימיזציית קמפיין

 דואל

מבוא לבדיקה מפוצלת  (split testing)


Split testing הידוע גם כ- A/B split testing מתאר פרוצדורה שנועדה לבחון את היעילות של שתי מודעות שונות.


אחד החלוצים בפרסום המודרני הוא Claude C. Hopkins (1866-1932). הוא גם היה אחד הראשונים להשתמש ב- split testing.

Claude C. Hopkins שלח ל- 200 אנשים עלון פרסום עבור מחבט שטיחים (המאה ה- 19...) ול- 200 אנשים אחרים עלון פרסום זהה לגמרי חוץ מכותרת עמוד הודעת הפרסום. שתי המודעות הכילו קופון הנחה שיש לשלוח חזרה.
המודעה השנייה שכנעה יותר אנשים לשלוח את הקופון חזרה. כלומר, הכותרת במודעת הפרסום השנייה הייתה הרבה יותר משכנעת.
לאחר מכן, הוא בחן נקודות נוספות: למשל אורך המודעה, גודלה, האם שווה היה להוסיף תמונה למודעה (וזה לא היה שווה...). לאחר ביצוע כמה split tests, הוא הצליח להגדיל באופן משמעותי את היקף המכירות, כלומר את יעילות עלוני הפרסום שלו בהשוואה לעלונים הראשונים שהוא שלח.
ניתן להגדיל באופן משמעותי את יחס ההמרה על ידי שימוש ב – split testing. במילים אחרות, ניתן להגדיל באופן משמעותי את אפקטיביות המודעה בכל מבדק כך שניתן להפיק יותר רווחים מכל דולר שהושקע בפרסום.

Split testing עם גוגל אדוורדס


למשך זמן רב, split testing היה שמור לחברות פרסום גדולות שהיו יכולות להרשות לעצמם לשלוח כמה סוגי עלוני פרסום ולבחון את החזר ההשקעה. בעידן ה- Pay-Per-Click במנועי החיפוש דוגמת גוגל אדוורדס, split testing כעת זמין לכולם תמורת כמה סנטים בודדים. בחינת מודעות שונות מעולם לא הייתה כה קלה ומהירה.
מערכת גוגל אדוורדס הפכה את זה לקלה במיוחד. פשוט צור לעצמך מודעה חדשה בקבוצת המודעות שלך. שנה למשל את כותרת המודעה או את הכיתוב בתוך המודעה.
האם גילית את ההבדל? ההבדל יכול להיות קטן, אבל יכולה להיות לו השפעה גדולה. אולי אין סוחרים בשוק הדבש שמציעים משלוחים חינם. אם קנייני הדבש חיכו לזה, שאר מודעות האדוורדס יהיו הרבה יותר יעילות. או אולי המודעות שמציעות דגימה חינם מוצלחות יותר.
מערכת גוגל אדוורדס מחלקת את כמות הופעת המודעות בצורה שווה. כך ניתן ליצור גם יותר מ- 2 מודעות עבור אותה רשימת מילים.

לאחר 100-500 קליקים בערך, ניתן לראות מי היא המודעה היעילה יותר מבין קבוצת המודעות שלך. השאר את המודעה הטובה ומחק את האחרות. לאחר מכן צור מודעות נוספות ובחן אותן שוב.

בצע את ה- split testing כמה שנדרש. עד שתהיה מרוצה מיחס ההמרה או עד שבדיקה של מודעות נוספות לא תביא ליחס המרה גדול יותר.

אפשרויות בדיקה עבור מודעות הגוגל אדוורדס


יש כל כך הרבה פקטורים שיכולים לגרום למודעה אחת להיות רווחית יותר מהשנייה.
ניתן לשנות את הגורמים הבאים בכותרת או בגוף המודעה בכדי לראות אם אחד הגורמים מביא לרווחים גדולים יותר:

הוסף מילות מפתח לכותרת או גוף הטקסט

• השתמש בכותרות קצרות (מילות מפתח בלבד)

נסח מחדש את הכותרת או את גוף המודעה

צור רשימת מילות חיפוש חדשה

הוסף מילות חיפוש לרשימה הקיימת

ציין במודעה את מחיר המוצר

הצב שאלה בכותרת או בגוף המודעה

התייחס לגורם הזמן ("לזמן קצר", "רק היום")

הפוך לאות דפוס כל אות ראשונה במילה
בפרקים "ביטויים חזקים שמוכרים יותר", "כותרת" ו- "גוף המודעה" יש עוד כמה רעיונות לבדיקות נוספות.
יש עוד כמה גורמים בנוסף לכותרת ולגוף המודעה שכדאי לנסות:

נסה מיקומי מודעות שונים – כמובן אינך צריך לנסות כל מיקום ומיקום, אך אפשר לבדוק האם המיקום העליון, בשלושת הראשונים או במיקום נמוך דווקא מביא לרווחים גדולים יותר ביחס לעלות המודעה.

נסה אזורי מטרה שונים – גוגל אדוורדס נותן לך הזדמנות לבחור באילו ארצות ובאילו שפות המודעות שלך יופיעו. אם אתה מפרסם מוצר לדוברי השפה הגרמנית, יהיה זה משתלם לבחור גם בלוקסמבורג למשל, בתור איזור יעד עבור המודעות.

שנה את כתובת האתר המוצגת – אם ברשותך מספר שמות מתחם, בחן כמה. אם אתה מוכר חולצות למשל, www.cheap-shirts.com יכול למשוך יותר קליקים מאשר www.shirts-levi.com.


בחינת אפשרויות עבור דף הנחיתה


לא רק שיש עלינו לבחון סוגי מודעות שונים אלא גם דפי נחיתה שונים. צור שתי מודעות זהות כאשר ההבדל היחידי ביניהם הוא כתובת הדף אליו הן מפנות. הכתובת במודעה א' תפנה לדף נחיתה א' והכתובת במודעה ב' תפנה לדף נחיתה ב'.

דף הנחיתה מציע הרבה אפשרויות עבור בדיקה מפוצלת. בעיקרון, כל מילה או משפט בדף נחיתה יכולים להיבדק. אולם, יש להגביל את הבדיקה ל"גורמים גדולים" כמו הכותרת הראשית של הדף אחרת זה יגזול יותר מדי זמן.

ניתן לבחון את הגורמים הבאים בדף הנחיתה:

כותרות ראשיות שונות

כותרות משנה שונות

טקסט פתיחה שונה

שנה את הנוסח עבור קהל היעד ("עקרת בית יקרה" , "בשלנית יקרה")

• את כותרת הפתיחה או את האחריות כלפי המוצר כתוב באותיות מודגשות או נטויות

הדגש את תועלת המוצר באותיות מודגשות עם רקע צהוב

נסח את יתרונות המוצר או מאפייניו בצורה של טבלה

הצג תרשים אשר מסביר את יתרונות המוצר

צור עמוד נחיתה ברור יותר לקורא ע"י שינוי מבנהו או שינוי שיטת הכתיבה שלו

הוסף או הסר עמודות

הוסף או הסר קישורים בתוף הדף

קצר או הארך את טקסט המכירה

הוסף עוד יתרונות שיש למוצר בטקסט המכירה

הוסף מכתבי תודה מלקוחות קודמים

התייחס לדחיפות עבור רכישת המוצר ("רק עוד 10 מוצרים במלאי", "הנחה רק ליומיים")

הוסף לטקסט המכירה תמונות (תמונות המוצר, תמונות של המוצר בשימוש)

• הוסף תמונה שלך או של צוות המכירה

• הוסף תמונה של המשרד שלך

• נסה תמונות שונות

• נסה גדלים שונים עבור התמונות

נסה מיקומים שונים בדף עבור התמונות

הצג את המוצר בעזרת קובץ וידאו (ניתן להשתמש בתוכנות כמו Macromedia Captivate , TurboDemo או ViewletBuilder )

פנה אל הלקוח בעזרת קובץ אודיו (ניתן להשתמש בשירות און ליין ב- InstantAudio.com )


אפשריות בדיקה חשובות נוספות


עלות המוצר – המודעות של גוגל אדוורדס מאפשרות לנו לבחון עלויות שונות עבור אותו מוצר. פשוט צור שתי מודעות זהות תחת קבוצת מודעות אחת, כל מודעה תפנה לדף נחיתה שונה. דף הנחיתה הראשון מפרסם עלות מוצר גבוהה בעוד השני מפרסם עלות מוצר נמוכה.
אולם, עלות המוצר, כמו כל שאר הגורמים שבודקים דרך בדיקה מפוצלת, תלויה במילות המפתח בהן משתמשים.


אחריות – בדוק אם מספרי המכירות עולים אם בדף המכירה מוזכרת התחייבות כלפי המוצר. ניתן לבטא אחריות במספר דרכים:

• החזר כספי מלא תוך פרק זמן מסוים במידה והלקוח אינו שבע רצון מהמוצר
• החזר כספי מלא אם הלקוח מוצא את המוצר במחיר זול יותר במקום אחר
• החלפת המוצר באחר, דומה, במקרה והלקוח אינו מרוצה מהמוצר או שקיים פגם כלשהו במוצר
• תיקון מיידי של המוצר במקרה של תקלה או החלפת המוצר הפגום במוצר תקין
• התחייבות לכל החיים כי המוצר יעבוד בתקופת זמן מוגדרת
• חלקי חילוף יינתנו עבור המוצר בעת הצורך
• התחייבות למשלוח תוך יומיים (חיוני בתקופות החגים)
לא רק שניתן לבחון מספר התחייבויות שונות עבור המוצר. ניתן לבחון גם פרקי זמן שונים עבור אותה התחייבות (למשל, אורך תקופת האחריות הניתנת)
גם מיקום טקסט ההתחייבות בדף המכירה יכול להשפיע על כמות המכירות של המוצר.


דוגמיות מוצר – עבור מוצרים מסוימים, ניתן להגדיל מכירות ע"י הצעת דוגמית מוצר ללקוח. למשל, זה נורמאלי לגמרי להציע בקבוקון חינם של בושם או גרסת דמו של תוכנת מחשב לניסיון.


בונוס חינם – לעיתים, לקוחות פוטנציאליים משתכנעים כאשר הם מקבלים משהו בחינם עם המוצר. זה לא חייב להיות משהו יקר. למשל, מדריך חינם עבור המוצר.



אפשרויות תשלום – בתעשיות מסוימות, אפשרות התשלום יכולה להיות מאד חשובה עבור הלקוח. במקרה של קניית מוצר או שירות:
• הנחה על תשלום במזומן (3% הנחה במקרה של תשלום במזומן)
• תשלום דחוי (כלומר ניתן לשלם על המוצר חודש לאחר רכישתו)
• קנייה בתשלומים
• אפשרויות מימון
• משלוח חינם

דף הזמנה - ניתן להשתמש באדוורדס בכדי לעשות אופטימיזציה לדף ההזמנה. למשל, דף נחיתה א' מפנה לדף הזמנה שונה מאשר דף נחיתה ב'. בדוק האם זה משתלם להציע תשלום רק בעת קבלת המוצר (Cash On Delivery), האם סמלים של כרטיסי אשראי תורמים לעליית מכירות או האם הזמנה להרשמות למגזין מעכבת את המכירה.


עונה - תלוי בסוג המוצר, מודעות האדוורדס יכולות להיות עונתיות. מודעות עבור מכוניות רצות טוב יותר בתחילת מרץ, מודעות עבור נסיעות מקבלות הרבה יותר קליקים לפני חופשת הקיץ, ומדעות עבור קישוטי עצי אשוח מקבלות הרבה קליקים בתחילת דצמבר.
אם אתה חושד או יודע כי המוצר אותו אתה משווק הוא עונתי אז ישתלם לך יותר לבחון את מודעות המוצר בעונה מסויימת
פרקי הזמן אינם מוקצבים ע"פ חודשים דווקא. ייתכן וישנם מוצרים שישתלם יותר להקצות להם מודעות שונות או עמודי נחיתה שונים עבור סופי שבוע מאשר באמצע השבוע.













 


 
 
בלוג שיווק באינטרנט
בלוג העוסק בהיבטים השונים של שיווק באינטרנט.

בלוג קידום אתרים
מידע על קידום אתרים ושיווק באינטרנט.
http://www.seo-il.info